Hopp til innhold

Dette såg nordmenn mest på Youtube

Ylvis, ein terroriserande edderkopphund og klining. Dette fekk nordmenn til å klikke på Youtube.

Ylvis greidde ikkje å kopiere monstersuksessen med The Fox frå i fjor. Men, dei gjorde det bra i år likevel med den mest sette videoen i Norge og ein song til inne på topp ti-lista i år.

Gjennomgåande så er det tullesangar, unge sjarmerande songtalent og morosame reklamar som nordmenn likar best å sjå.

Men, også videoar med djupare bodskap har slått an. Noko paradoksalt så har eit videodikt om å bruke mindre tid bak skjermen og meir tid ansikt til ansikt med folk blitt sett mykje. Smarte telefonar gjer oss dummare om me slutta å sosialisere.

Desse er dei ti mest populære videoane i Norge i 2014:

1: Ylvis om vanskeleg knute

2: To sjarmtroll som syng ut mot mobbing:

3: "Spanskspråkleg" sommarhit frå Stavanger

4: Ein reklame som tek for seg Youtube-fenomen

5: Ein reklame om å kome på kva du skal sei litt for seint

6: Sjarmtroll med stemme av gull

7: Skrekkspreiande terroriserande "edderkopp"

8: Eit dikt om å bruke mindre tid på blant anna Youtube

9: Den ukjente Ylvis-broren om livet i skuggen

10: Totalt framande kliner

Kulturstrøm

  • Gyldendalprisen til Hanne Ørstavik

    «En av Norges mest markante og særpregede forfattere», heter det om vinneren av Gyldendalprisen for 2023, Hanne Ørstavik.

    Dermed kan Ørstavik føye enda en gjev litterær pris til en liste som fra før av omfatter Brageprisen, Sultprisen, P2-lytternes romanpris, Amalie Skram-prisen, Oktoberprisen, Doblougprisen og Aschehougprisen.

    Gyldendalprisen er på hele en halv million kroner og deles ut annethvert år til «et særlig betydelig forfatterskap uavhengig av hvilket forlag forfatteren er tilknyttet».

    Hanne Ørstavik utgir bøkene sine på Oktober forlag, har skrevet til sammen 14 romaner, senest fjorårets «Bli hos meg», og er oversatt til 30 språk.

    Hanne Ørstavik, Gyldendalprisen
    Foto: Forlaget Oktober