NRK Meny
Normal

Coca-Cola vil ha Irving-forklaring

Brusgiganten annonserer tungt på TV2, og reagerer på kanalens sponsing av den kontroversielle forfattaren.

David Irving

David Irving fekk stor mediemerksemd under opphaldet i Noreg.

Foto: MARKUS LEODOLTER / AFP

Mandag kom det fram at TV2 hadde sponsa reise og opphald for David Irving, for å intervjue han i programmet Tabloid.

I Oslo var det store demonstrasjonar då forfattaren, som er kjent for å ha fornekta Holocaust , kom til TV2-huset.

No reagerer også Coca-Cola, ein av TV2s største annonsørar.

Verdas største brusprodusent vil ha eit møte med TV2 for å få klarlagt kanalens redaksjonelle vurderingar.

- Handlar om merkevarebyggjing

Stein Rømmerud, Coca-Cola

Stein Rømmerud i Coca Cola Norge.

Foto: Coca-Cola

- Vi vil ha dialog med TV2 om denne saka her. Vi synest det er naturleg å spørje dei om kva som ligg bak, og så får vi gjere oss opp ei meining i kjølevatnet av det, seier kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge Stein Rømmerud.

Han presiserer at Coca-Cola ikkje kjem til å boikotte TV2, eller leggje føringar på innhaldet til kanalen.

- Vi er ein fleirkulturell arbeidsplass, og har sjølvsagt notert oss denne saka. Vi vil ta den opp med TV2, men vi endrar ikkje marknadsplanane våre utan å ha dialog med TV2 først.

- Kvifor er det viktig for Coca-Cola å ta denne samtalen?

- Vi er veldig medvitne kva medier vi marknadsfører oss i, dette handlar om merkevarebyggjing.

- Villspor

Trond Blindheim

Trond Blindheim, rektor ved Markedshøyskolen.

Foto: Markedshøyskolen

Rektor ved Markedshøyskolen, Trond Blindheim, meiner Irvings besøk i Norge hadde stor nyheitsverdi, og at det er heilt vanleg at tv-stasjonar betalar reiseutgiftene til gjestane sine.

- Her er Coca-Cola på eit formidabelt villspor. Det er ikkje slik at ein marknadssjef i TV2 eller ein av annonsørane kan leggje seg opp i den redaksjonelle linja til eit medium.

- Men er det ikkje greitt at Coca-Cola ber opp eit møte?

- Nei, det synest eg er det dummaste eg har høyrt. Vi har ei grunnlov i dette landet som stadfestar at det er ytringsfridom for alle. Mediene er ikkje først og fremst til for å overbringje ein kommersiell bodskap frå aktørar som Coca-Cola.

- Ingen følgjer for Tabloid

Marianne Røiseland, informasjonssjef TV2

Marianne Røiseland, informasjonssjef i TV2.

Foto: Bjørn Erik Larsen / Bjørn Erik Larsen

Informasjonssjef i TV2, Marianne Røiseland seier at TV2 ikkje kan la annonsørar bestemme over innhaldet.

- Vi snakkar med dei fleste vi. Men vi kan nok ikkje leggje veldig stor vekt på kva ein annonsør meiner.

Røiseland vil ikkje spekulere i korleis kontroversen rundt Irving-sponsinga påverkar kanalen.

- For det redaksjonelle innhaldet i Tabloid får det nok ingen følgjer.

- Men for TV2?

- Det vil eg ikkje gå inn og spekulere i.

NRK har snakka med ei rekkje av TV2s annonsørar. Dei ønskjer ikkje å kommentere TV2s redaksjonelle avgjerd om å intervjue David Irving.

Kulturstrøm

  • Skal gjenoppbygge historisk moské

    En avtale om gjenoppbyggingen av Mosuls historiske al-Nuri-moské ble undertegnet i nationalmuseet i Baghdad mandag. Avtalen mellom De forente arabiske emirater og Irak innebærer en støtte til gjenoppbyggingen på over 50 millioner dollar. Den over 800 år gamle moskeen og dens berømte minaret ble sprengt i forbindelse med kampene om Mosul sommeren 2017. Les også «Urix forklarer»: Fem ting du må vire om sprengingen av den berømte moskeen

    Pressekonferanse i forbindelse med avtale om gjenoppbygging av moskeen i Mosul
    Foto: AHMAD AL-RUBAYE / AFP/Scanpix
  • Aviciis foreldre takker for støtten

    Foreldrene til Avicii (Tim Bergling) publiserte mandag kveld et åpent brev via pressekontakten Ebba Lindqvist: «Vi vil takke for støtten vi har fått, alle kjærlighetsfulle ord om vår sønn og bror. Takk for hedringen av Tim», ifølge Aftonbladet.

  • «The Crown»: Vi burde ha lik lønn

    Matt Smith støtter kravet om at Claire Foy og han selv burde hatt lik lønn for arbeidet i serien. – Jeg er glad for at dette har løst seg, og i fremtiden må vi jobbe for at ting som dette blir bedre og mer rettferdig, ikke bare i vår bransje, men i alle, sier han til Hollywood Reporter. Serieskaperne har beklaget lønnsforskjellen etter at det ble kjent at Smith tjener mer på Netflix-serien enn hovedrolleinnehaveren Foy.

    Claire Foy og Matt Smith fra permieren på sesong to av The Crown
    Foto: Grant Pollard / AP