– P3 har valgt en mer kommersiell musikkprofil, og er mindre opptatte av å bruke sin beste sendetid på å breake nye artister. Det virker som det vi driver med passer dårlig med deres profil, sier by:Larm-sjef Erlend Mogård-Larsen til nettstedet Ballade.
Neste års utgave av det prestisjetunge bransjetreffet skal holdes i Tromsø. Det er andre gang den nordnorske byen får arrangementet.
Skylder på endret profil
- Da by:Larm ble startet i 1998 var P3 den eneste naturlige radiosamarbeidspartneren for oss. Vi var et ekstremt viktig tospann i mange år, men ting forandrer seg, sier by:Larmsjefen videre og mener P3 sin endrede musikkprofil har mye av skylda.
- I de siste årene har situasjonen endret seg og P3 er ikke lenger et åpenbart valg. Mens vi har vår fokus på å få frem nye artister har P3 fått for seg at de vil bli en mer kommersiell kanal, på linje med andre kommersielle kanaler.
Mindre opptatt av nye artister
- P3 legitimerer sitt mangfold med Musikkmisjonen og Urørt. Disse er kjempebra programmer, som kjøres på kveldstid. På dagen, mens de har flest lyttere, har P3 dessverre valgt å kjøre en sikrere linje, der de er mindre opptatte av å breake nye artister.