Da James Blunt slapp debutalbumet sitt for snart ti år siden, havnet den tilhørende singelen på toppen av hitlister verden rundt. «You're Beautiful» ble nominert til tre Grammy-priser og solgte millioner av eksemplarer.
Men etter å ha blitt så til de grader utspilt er det mange som har fått nok av Blunt.
Ikke ulikt Jason Mraz og hans «I'm yours», blir Blunt ofte kun forbundet med «You're Beautiful». Det er sistnevnte lei av.
– Den ble tvangsforet til folk, og til slutt ble den ganske irriterende. Og da begynner folk å assosiere artisten med det samme ordet, sier Artisten til Hello!.
- Les også: James Blunt forsvarte Morrissey
Briten skyter fra hofta mot markedsføringen av debutalbumet.
– Det ble markedsført av plateselskapet så det skulle treffe kvinner i reklamepausen til Frustrerte fruer, og da mister man 50 prosent av befolkningen, sier Blunt.
40-åringen mener også at markedsføringen fremstilte han som en person som tok seg selv veldig høytidelig.
– Jeg har et par overemosjonelle drittlåter som jeg er kjent for, men jeg tror vi er forbi det nå. Folk kan se at jeg ikke tar meg selv så høytidelig.
- Les også: James Blunt lurte verden