I sluttfasen av presidentvalget har Obama satset på reklame i 18 forskjellige spill, deriblant i den populære musikkspillserien "Guitar Hero".
Obama er den første amerikanske presidentkandidaten som kjøper reklame i spill, og målet er å nå ut til yngre velgere i ti vippestater - hvor Obama og John McCain kniver om seieren.
I Xbox 360-versjonen av Burnout Paradise har bilspillinteresserte i flere uker kunne kjøre forbi Obamas virtuelle reklamebord, som opplyser om at det nå er mulig å avgi forhåndsstemmer.
Ifølge det Microsoft-eide reklameselskapet Massive Incorporated, takket den republikanske presidentkandidaten John McCain nei til tilbudet om å markedsføre seg i spill.
Forrige måned kunngjorde Microsoft at hele 100.000 Xbox 360-eiere i USA hadde stemt på sin presidentfavoritt i en uhøytidelig avstemning. Obama og Joe Biden vant med 43 % av stemmene, McCain og Sarah Palin måtte nøye seg med 31 %.
Bruker store summer på TV
betalte Barack Obama rundt fire millioner dollar til seks forskjellige nyhetskanaler for å få plass til sin 30 minutter lange reklame. 300.000 for spillreklamen blir bare småtteri i forhold.
Siden nominasjonsvalget frem til i dag har Obama-kampanjen brukt over 205 millioner dollar på tv-reklame, rundt 1.3 milliarder norske kroner.
Hans republikanske motstander, John McCain, har til sammenligning brukt 119 millioner dollar, rundt 785 millioner kroner, ifølge analysebyrået TNS Media Intelligence.