Asteroide oppkalt etter Freddie Mercury

Queen-vokalst Freddie Mercury held fram å leve på stjernehimmelen. I samband med det som ville ha vore 70-årsdagen hans, fekk han ein asteroide oppkalt etter seg.

FILES-ENTERTAINMENT-US-BRITAIN-MUSIC-ASTRONOMY-QUEEN

Queen-vokalist Freddie Mercury har fått astroide som ligg mellom Mars og Jupiter oppkalt etter seg.

Foto: JEAN-CLAUDE COUTAUSSE / Afp

Mandag var det 70 år sidan Freddie Mercury blei fødd. Under eit arrangement for Queen-fans i Montreux i Sveits, fortalde gitarist Brian May nyheita, melder BBC.

Han fortalde at det er asteroide 17473 som no har fått namnet Freddiemercury. Asteroiden blei oppdaga av ein belgisk astronom i 1991, same år som Mercury døydde etter komplikasjonar i behandlinga av AIDS.

Ligg mellom Mars og Jupiter

BRAZIL-MUSIC-ROCK IN RIO

Brian May er sjølv astrofysiker og fekk ei astroide oppkalt etter seg.

Foto: CHRISTOPHE SIMON / Afp

Brian May har ein doktorgrad i astrofysikk, og har sjølv ei asteroide oppkalt etter seg. Han fortalde at asteroiden som no blir oppkalt etter Freddie Mercury ligg i asteroidebeltet mellom Mars og Jupiter.

Professor Chris Lintott ved universitetet i Oxford seier til the Guardian det er flott at ein asteroide no har fått namn etter Queen-vokalisten:

– Han blir med det med på ei liste som inkluderer alle medlemmane i the Beatles, Frank Zappa, Bowie, og underleg nok gruppa Yes. Då er det bra at asteroiden går i ein litt underleg bane rundt sola, akkurat slik han sjølv gjorde.

I godt selskap

SPAIN-CONCERT-SPRINGSTEEN

Bruce Springsteen har også ein astroide oppkalt etter seg.

Foto: ANDER GILLENEA / Afp

Lista av asteroidar som har fått kjende namn, har etter kvart blitt lang. Kurt Vonnegut, Henrik Ibsen og Bruce Springsteen er blant dei som har fått namnet sitt på stjernehimmelen.

Men dersom du vil ha eit glimt av asteroiden Freddiemercury, må du ha eit kraftig teleskop.

– Det er eit mørkt objekt, meir som kol i rommet. Sett frå jorda er asteroiden meir enn 10 tusen gongar mørkare enn det du kan sjå med det blotte auget. Det er grunnen til at han ikkje blei oppdaga før i 1991, fortalde May under samlinga i Sveits.

Kulturstrøm

• Filmkunst av høy klasse

Lidenskap, begjær og sjalusi vaker under en mistenkelig stille overflate i den sørkoreanske filmen «Burning», regissert av Lee-chang Dong, mener Filmpolitiets anmelder Birger Vestmo, og gir Terningkast 5. Historien er løst basert på Haruki Murakamis novelle» Brenne låver». Anmeldelsen av «Burning».

Burning
    Foto: Arthaus
  • Hærland leser denne boken hvert år

Ingen tenker, ingen reflekterer over noe, og alle får alt de ønsker med en gang. Alt er for å sikre økonomisk stabilitet. Dette skremmer komikeren Anne Kat. Hærland med boken «Brave New World», på norsk «Vidunderlige nye verden». Aldous Huxley skrev fremtidsboken i 1932. Den handler om en framtid der man har tatt i bruk bioteknologi for å gjøre samfunnet minst mulig ubehagelig. Se bokpraten hos Hans Olav Brenner i Brenners Bokhylle:

Anne-Kat. Hærland
  • Burberry legger seg flate

Burberry fjerner en kontroversiell renneløkke rundt halsen fra sin nyeste kolleksjon, skriver Melk & Honning. Den ble vist under moteuken i London søndag. Men etter mye kritikk, blant annet fra modellen Liz Kennedy på Instagram, legger motehuset seg flate. Sjefdesigner Riccardo Tixchi har beklaget seg offentlig. Det samme har administrerende direktør i Burberry, Marco Gobette.