NRK Meny
Normal

«Baywatch»-stjerne på Oslo-besøk

Applausen runger i et av Oslos største varehus. «Baywatch»-stjerne David Hasselhoff er i byen, og han lager ikke reklamefilm for pengenes skyld.

Video David Hasselhoff om reklame

Se video: – Dette blir en kul reklame, sier Hasselhoff.

– Jeg synes all form for underholdning er verdt anstrengelsen. Da jeg fikk spørsmål om å lage film for Oslo City nølte jeg ikke et sekund, sier David Hasselhoff.

Mange ville kalle ham en fordums stjerne, men slik opplever han det ikke selv.

«Baywatch» på hotellrommet

– Av en eller annen grunn blir jeg fortsatt gjenkjent over hele verden. Da jeg slappet av på hotellrommet i går, kunne jeg se en «Baywatch»-episode på fjernsynet. Med norske tekster under, ler han.

Han har vært høyt og lavt det siste året. Han har sunget «Looking for freedom» på Berlinmuren sammen med sine barn. Han har vært i Belgia, Australia og New Zealand.

– Ville ha Pamela

– Jeg vet ikke riktig hvorfor jeg takket ja til jobben i Oslo. Det er over tjue år siden jeg var her sist, sier Hasselhoff.

Se video:

Video David Hasselhoff om Pamela

David Hasselhoff tror folk heller ville ha en annen stjerne på besøk.

– Norske menn ble nok litt skuffet forrige gang jeg var her, sier «Baywatch»-stjernen.

Folk i Oslo ville heller se Pamela Anderson, en annen skuespiller fra «Baywatch». Derfor fortalte jeg at hun ventet på meg i sengen på hotellrommet.

David Hasselhoff
Pamela Anderson

Pamela Anderson anno 2011.

Foto: JACK GUEZ / Afp

Kanadiske Pamela Anderson ble, i likhet med Hasselhoff, verdenskjent gjennom den amerikanske TV-serien om livvaktene.

De reddet mange liv i bølgene, iført bikini eller badebukse og lite annet, i episode etter episode.

– Noen ganger ser jeg episoder på fjernsynet som jeg ikke kan huske opptakene til, sier David Hasselhoff.

Han sier at det samme kan gjelde for en rekke av reklamefilmene han har laget .

Her selger han parfyme.

Se video:

Video David Hasselhoff selger parfyme

David Hasselhoff selger dufter for ham og henne.

– Billig triks

Oslo City vil verken si hva reklamefilmen handler om, eller hvor mye den har kostet.

Paal Tarjei Aasheim

Paal Tarjei Aasheim

Reklamemannen Paal Tarjei Aasheim er markedsdirektør i McCann.

– Jeg synes reklamebransjen har litt panikk når de henter inn Hollywood-stjerner til norske reklamefilmer. De bruker alle billige triks i boka for å skape blest om seg selv, sier Aasheim.

Oslo City og reklamefirmaet Neolab synes derimot de har gjort et varp.

– Hasselhoff er kjent for å hjelpe mennesker i nød. I denne reklamefilmen er rollen skreddersydd for ham, sier daglig leder Lovise Feet.