NRKs mest populære trio. Fra venstre Knut Nærum, Anne-Kat. Hærland og Jon Almaas. (Scanpix-foto)
Forrige ukes medieoppstyr rundt Nytt på nytt-medlem Anne-Kat. Hærland har gitt programmet mye reklame. Hele 1 516 000 seere fikk med seg programmet. Det ga en markedsandel på 78,6 prosent, og dermed var fredagens program det mest sette noensinne for Nytt på nytt.
Gullrekka slo landskampen
Fredrik Skavlan har også all grunn til å smile etter helgen. Hans program, Først & sist, satte også ny seerrekord med 1.396.000 seere. Beat for beat hadde sin nest beste seeroppslutning noensinne, med 1.222.000 seere.
Samtlige programmer i Gullrekka hadde dermed flere seere enn lørdagens landskamp mellom Spania og Norge på TV 2. Kampen ble sett av 1, 2 millioner tv-seere i Norge.
Over 40 prosent
Takket være rekordoppslutningen fredag, og vintersport lørdag, gjorde NRK1 et solid hopp på de totale markedsandelene forrige uke. NRK1s samlede markedsandel endte på hele 41,7 prosent.
- Det er nå grunn til å tro at NRK1 vil ende opp med en markedsandel på over 40 prosent når året er omme, sier medieforsker Kristian Tolonen.