Konkurransen mellom de største og mest eksklusive bilene begynner å bli ganske kjedelig. Både fordi den skjer i et prisleie som ligger 1, 5 kilometer over de flestes økonomi, men mest fordi den er parkert av hva som rører seg trendmessig og designmessig i den langt lavere prisklassen. Det er ikke lenger noe argument å kjøpe bil til en million om ønsket er en bil med høy grad av stil og personlighet.
Kjempesuksess
Nye Mini Cab er et klart eksempel på denne trenden. Mini er en kjempesuksess! Alle liker den, fabrikken klarer ikke produsere nok, og noen rolige dager skal fabrikkarbeiderne se lenge etter nå som Minicaben er en realitet. Hva de har gjort med bilen? Kappa taket av den - rett og slett!
Motor og modellprogrammet er det samme. Du får den som Ono, Cooper , Cooper S og Cooper Works. Og de to siste modellene med henholdsvis 163 og 210 hk sier ganske mye om chassiet til Mini Caben. Det er stivt. Hvis ikke ville det vært galskap med så mye krefter i en liten cab.
Fremdeles vil jeg anbefale bilen i Cooper–utgave med 115 hk. Den motoren er perfekt til bilen med masser av kjøreglede, og gjør prisen veldig attraktiv både ny og som brukt den dagen du skal selge.
Litt trangt bak
Fire mennesker sitter greit i bilen, mest ”greit” foran for å være helt ærlig. Taket er av stoff og betjenes automatisk. Bagasjerommet er like mini som bilen, men det finnes et spesialdesignet veskesett som fyller hver eneste liter av rommet! Det ville jeg ha plusset på utstyrslista!
Å kjøpe en Mini er en morsom prosess. Det finnes så mange kombinasjoner av farger, interiør, felger og utstyr, at all annen kveldslektyre blir tilsidesatt i minst to uker før bestilling kan gjøres. Selv er jeg svak for knall rød, med hvite speil og striper over panseret. Jeg vil ha 17 tommer alufelger og skinninteriør. Det er et must i kabrioleter!
En Mini Cab koster fra 235 000 kroner og oppover avhengig av motor og utstyr. Du får selv avgjøre hvor mye du er villig til å bruke på den, men steinkul er den uansett!