Joda! Chevrolet SSR er en varebil klasse to på grønne skilt. At den i tillegg tilbyr luftige kjøreturer i et superspektakulært ytre, kan du ta med som ren bonus. Du bør være litt varsom med å ta den med i skogen. Vedhogst, sauesanking og transport av sementblanderen er ikke av SSR-ens favorittsysler.
(Foto: Theodor Kristensen)
En bil for cruising
Transportetappene kan derimot vanskelig gjøres bedre med noen annen varebil. Dette er en kjøremaskin! En cruisermester! Så oppmerksomhetssyk at man burde vurdere varslingsbil i forkant, for å unngå at motgående trafikk kjører rett i grøfta!
Skallet på Chevrolet SSR er rått, og det ljuger ikke! Motoren drikker bensin og får den nok kvitterer den med 300 hk i retur. Hele 5,3 liter og 8 sylindre har du til rådighet. Motoren gir masse grom lyd, og det fine er at du hører den godt her midtskips hvor du stikker deg frem.
Interiørt finner vi deilige seter i skinn, Bose-anlegg, elektrisk tak og elektrisk justerbare seter med varme. Alt dette er standard.
(Foto: Theodor Kristensen)
Skitbillig
En varebil skal være rimelig i anskaffelse. Rett og slett fordi det er et nødvendig arbeidsverktøy for brukeren. Derfor koster Chevrolet SSR 505.000 kroner + moms. Om du ikke har mulighet til å trekke fra moms, men vil ha en SSR for det, må du ut med 593.000 kroner.
Skitbillig er den uansett! Ta med deg hestekrefter og motorvolum og let opp konkurrentene. Tipper du havner mellom 1,3 og 1,6 millioner kroner.