Her er du: NRK.no > NRK P3 > musikk
SISTE SAKER
LYD & VIDEO
KONTAKT
upunkt@nrk.no
Red: Nina Nordbø
hvit pixel 1 x 1
Britney som aldri før
Foto: Pepsi
Foto: Pepsi
Noen betaler 73 millioner for 90 sekunder med Britney. 800 millioner kommer til å se på.

Mest sette TV-program

Anledningen er supersøndagen 3. februar og amerikanernes største årlige enkeltbegivenhet, Super Bowl. Super Bowl er finalen i amerikansk fotball, og den mest sette tv-begivenheten i USA med 130 millioner seere. Totalt er over 800 milioner ventet å se arrangementet.

Tidenes dyreste

Leskedrikkgiganten Pepsi spytter ut 8 millioner dollar (73 millioner kroner) for verdens dyreste reklamespoter. Den første reklamespoten varer 90 sekunder, og viser Britney i nyinnspillinger av klassiske Pepsi-reklamer fra 50-tallet fram til i dag.

Foto: Pepsi

Surfere avgjør hvilken Britney

Den andre reklamen er opptil nettsurfere å avgjøre. På ”Pepsis hjemmeside” kan man stemme fram de tre favorittepokene til Britney.

Alternativ 1 er ”Doo Wop”, der Britney er i en 50-talls Sodapop-Bar.

Alternativ 2 er ”Surfs Up”, en sen 60-talls surfehippiereklame.

Alternativ 3 er ”New Millennium”, der Britney er seg selv som en struttende millenniumsbabe.

TV-seere går glipp av reklamene med Britney som:

Foto: Pepsi

- Britney som brillebekledd 60-talls sukkerpopdanser.

- fredselskende 70-talls flower power hippie.

- dresskledd 80-talls vamp.

Men samtlige inngår i den første reklamen, og nettsurfere kan glede seg over ”Aaah ... The joy of ....."

Av Rune Johansen, nrk.no/musikk


Publisert 28.01.2002 23:43


hvit pixel 1 x 1
SE OGSÅ:
LENKER
Britney Spears Offisiell hjemmeside
petre_gronn_bakgrunn768
Hva ble spilt på P3?
Vi legger ut alle spillelistene på nettet.


hvit pixel 1 x 1
petremorgen til forside - endelig 325
Siste fra Petremorgen:
hvit pixel 1 x 1
Siste lydkutt fra Are og Odin:
are og odin kysser forsideboks
Copyright NRK © 2008  -  Telefon: 815 65 900  -  E-post: info@nrk.no