Den påtenkte reklamefilmen skal vise det beste de seks kommunene i regionen har å by på, og målet er å få filmen på riksdekkende fjernsyn.
- Vi må tørre å tenke utradisjonelt, sier ordfører i Lom, Simen Bjørgen. Han ønsker at regionen skal bli den første i landet som bruker TV-reklame som virkemiddel for å trekke til seg nye innbyggere.
Nord-Gudbrandsdal består av kommunene Skjåk, Lom, Vågå, Sel, Dovre og Lesja.
Ordføreren er initiativtager til prosjektet, og sier det er viktig å snu den negative befolkningsutviklingen som har preget regionen de siste tjue åra.
- Vi kan ikke sitte passive og se på at dette skjer, sier han.
Det koster å kjøpe reklameplass på TV, men ordføreren er sikker på at det er verdt hver krone. Men det må nok mer til enn en reklamefilm på TV for å få folk til å flytte til regionen, tror ordføreren.
- Det er viktig at vi tar i mot våre innbyggere på en god måte, og at vi har noe å tilby dem som kommer hit, sier ordføreren.