Ordfører i Lillehammer, Synnøve Brenden Klemetrud.
Årets vinterbrosjyre for Lillehammer er uten OL-bilder og symboler, og det synes Brenden Klemetrud blir feil.
- Jeg tror det er viktig å utnytte OL-navnet, for de har ikke glemt Lillehammer-OL ute i verden, sier hun. Derfor mener ordføreren at turistnæringen i Lillehammer taper på å ikke utnytte OL i markedsføringen av byen.
Ønsket ikke fokus på OL
Turistsjef i Lillehammer, Geir Kolstrøm, sier til Gudbrandsdølen Dagningen at den nye vinterbrosjyren for Lillehammer mangler OL-preg fordi reiselivsaktørene ikke ønsket noe fokus på OL. Men han medgir at det er et tankekors at turistbrosjyren er fri for OL.
- Profilen burde være mer framtrendene vinterstid, ikke prangende, men mer informativ, sier Kolstrøm.
Tidligere OL-direktør Petter Rønningen.
- Trist
Brenden Klemetrud er ikke den eneste som er kritisk til at OL nærmest blir glemt. Tidligere OL-direktør Petter Rønningen, sier til Gudbrandsdølen Dagningen at det er trist at OL-profilen i Lillehammer er beskjeden.
Rønningen er nå rådgiver for hovedoperasjonssenteret til arrangørene for Torino-lekene i Itaila, og han sier et av rådene han gir er å gjøre arenaene mer synlig for etterbruk med utstrakt bruk av OL-ringer og symboler.