33 strikkemaskiner og vel 60 ansatte ved Dale of Norway har nok å gjøre for tiden, mye på grunn av den norske suksessen i Val di Fiemme.
«Alle» vil ha lik genser som Therese Johaug, Marit Bjørgen og Petter Northug jr.
– Vi har et mål om å lage tre tusen gensere i uken, sier direktør Øyvind Lauritzen fornøyd.
LES OGSÅ:
|Lanserer sommerkolleksjon
Etter en nedtur under finanskrisen i 2008, er optimismen for alvor tilbake i hjørnesteinsbedriften i Vaksdal kommune i Hordaland.
Så bra går det, at selskapet i år for første gang vil lansere en sommerkolleksjon.
– Målet er å vokse og utvikle selskapet, sier Lauritzen.
Takker VM og OL for sitt ry
Dale of Norway er inne i sitt 57. år som sponsor for skilandslaget, og Lauritzen legger ikke skjul på at det er en vesentlig grunn til suksessen firmaet nå opplever.
– Vi har en standing internasjonalt som nok er kommet gjennom alle de norske OL- og VM-medaljene, sier direktøren.
LES ALT OM SKI-VM HER
– Uvanlig med så lang lojalitet
Førsteamanuensis Erling Dokk Holmen ved Markedshøyskolen i Oslo sier det lange forholdet mellom Skiforbundet og Dale of Norway er unikt i sponsorsammenheng.
– Så langvarig lojalitet mellom en sponsor og et forbund er ikke vanlig. Det er også de færreste produsenter som lever så lenge, sier Dokk Holmen til NRK.no.
– Ser du på hvem som sponset VM i Holmenkollen i 1982, så er det ikke mange av dem som fins i dag, sier førsteamanuensisen.