– Eg synest det er feil å trekkje fram elbil som ein syndar. Det er bra at folk vel elbil føre forureinande bilar, seier Sara A. Vågenes i Natur og Ungdom.
Sjølv om trafikken i Bergen auker – og det er elbilane som står for auken – vil politikarar og miljøvernarar ikkje fjerne ordninga med gratis parkering og fritak frå bompengar.
- LES OG:
Vil ikkje fjerne fordelane
I går fortalde NRK om nedgang i bensin- og dieselbilar som passerer bompengeringen, men at elbil-passeringane har auka så kraftig at den samla trafikken likevel gjekk opp.
Nestleiar i komité for miljø og utvikling i Bergen, Julie Andersland frå Venstre, vil likevel ikkje fjerne fordelane elbil-brukarane har.
– Vi meiner at det er positivt at det blir fleire elbilar. Sjølv om køane aukar, så må vi behalde elbil-ordningane. Vi treng fleire som køyrer elbil enn som køyrer diesel- eller bensinbil, seier Andersland.
– Feil å kalle elbil ein syndar
Når det gjeld gratis bompengar og sentrumsparkering er Natur og Ungdom på linje med Andersland i Venstre.
– Også elbilar skapar kø, men det er feil å kalle elbilen ein syndar. Talet på elbilar totalt er så liten at det er ikkje grunn til å gjere noko med fordelane, seier Andersland.
– Når er du villig til å revurdere det då?
– Då må elbil-delen bli atskilleg større enn den er i dag, seier Andersland.
- LES OG:
Kor kjem elbil-førarane frå?
– Eg trur dei som køyrer elbil er dei som tidlegare har køyrt diesel- eller bensinbil, men det er og mogeleg at det er nokre mjuke trafikantar som har gått over til elbil fordi det er så attraktivt, seier Vågenes i Natur og Ungdom.
– Eg har litt problem med å forstå kor desse elbil-førarane kjem frå. Det treng vi ei betre forklaring på, seier Andersland.
Også Transportøkonomisk institutt veit for lite om korleis den vellukka satsinga på fordelar og støtteordningar for elbil, vil slå ut på sikt.
– Elbilane løyser mykje av problema når det gjeld forureining, men dei løyser ikkje plassproblema og problema med kø, seier instituttet sin kommunikasjonsleiar Harald Aas.