Samferdsledepartementet bekreftar fredag ettermiddag at dei har fått tilleggsutgreiinga om tiltak på E16 og Bergensbanen mellom Arna og Voss på bordet. Det var Vaksdalsposten som først skreiv om innhaldet i utgreiinga.
Tilleggsutgreiinga er utarbeidd av Jernbaneverket i samråd med Statens vegvesen, og var bestilt av samferdsleminister Ketil Solvik-Olsen. Jernbaneverket leverte i 2014 ei konseptvalutgreiing for strekningen Arna-Voss og tilrådde å bygge ut både vegen og bana.
- BAKGRUNN:
Men anbefalingane i KVU og kvalitetssikringa frå Terramar AS og Oslo Economics AS var motstridande.
Held fast på K5-løysinga
– Eit slikt sprik i vurderingane tilsa eit behov for å sikre at saka er godt nok opplyst. Vi snakkar om omfattande investeringar i transportinfrastruktur, som skal nyttas av trafikantane i mange tiår framover, seier samferdsleminister Solvik-Olsen i pressemeldinga frå departementet.
Men etter ein ny gjennomgang landar Jernbaneverket på same konklusjon som sist. Tilleggsutgreiinga held fast ved transportetatane sitt tilrådde konsept, nemleg K5-løysinga.
«En gjennomgang og vurdering av løsninger med lavere investeringsnivå viser at de ikke gir de effekter man ønsker å oppnå for en trygg og pålitelig bane med redusert reisetid og god kapasitet for gods. Jernbaneverket anbefaler derfor at K5 legges til grunn for en videre planlegging av strekningen Voss–Arna» heiter det i den supplerande utgreiinga.
Åtte nye tunnelar
K5-løysinga er kort oppsummert slik:
- Stor innkorting av både veg og jernbane, i hovudsak langs dagens trasé.
- Kuttar reisetida med bil Bergen-Voss frå 72 til 46 minutt (føresett fart på 90 km/t).
- Meir enn halverer reisetida med tog Bergen-Voss frå 63 til 24 minutt.
- Prioriterer åtte lange, nye tunnelar for både bil og tog.
- Ny firefelts møtefri bilveg mellom Arna og Trengereid, og tofelts veg vidare til Voss. I dagen vil vegen ha midtrekkverk, i tunnelen vil det vera midtfelt.
- Nytt dobbeltspor for Bergensbanen på heile strekninga mellom Bergen og Voss, med seks stasjonar: Voss - Bolstad - Dale - Stanghelle - Vaksdal - Arna.
- Tunnelane til tog og bil skal fungere som rømmingsvegar for kvarandre.
Prislappen? 33 milliardar kroner.
- LES OGSÅ: |
Varslar rask avklaring
Tilleggsutgreiinga støttar også opp om å gjennomføra byggeprosjektet på hovudvegen mellom Oslo og Bergen i fleire etappar.
Jernbaneverket tilrår å starte utbygginga ved Arna og at den første etappen går til Stanghelle. Det vil kosta om lag 14 milliardar kroner å gjera E16 og Bergensbanen tryggare på denne strekninga.
- LES OGSÅ: |
Etter å ha fått utgreiinga i fanget, lovar no samferdsleministeren ei rask avklaring av KVU-saka.
– Eg har ved fleire høve streka under at Samferdselsdepartementet har venta på denne tilleggsutgreiinga – før regjeringa gjennomfører ei endeleg handsaming av konseptvalet for strekninga Arna - Voss. No har vi fått materialet vi har venta på, og vi vil no legge til rette for ei rask avklaring, seier Solvik-Olsen.