NRK Meny
Normal

Slik får du barna til å sovne i varmen

Det er herleg med sol og varme, men når det er tropestemning på soverommet så kan det bli vanskeleg å få sove – spesielt for barna. Her er tipsa som skal få barna til å sovne i varmen.

Sovende barn

GODE TIPS: Regulere temperaturen, halde seg til vanar og kjøle ned barna er nokre tips for å få barna til å sovne i varmen. Illustrasjonsfoto.

Foto: colourbox.com

Dei siste vekene har det fleire stader i Noreg vore tropenetter, og fleire vil det nok bli i tida framover.

– Minimumstemperaturen må vere over 20 grader i løpet av natta, forklarer vakthavande meteorolog ved Meteorologisk institutt, Nina Larsgård.

Regulere temperaturen

Bestemor med to barnebarn

VIKTIG Å TA FORHOLDSREGLAR: Bente Marthinsen, med sine to barnebarn, meiner at det er viktig å gje barna nok drikke og lufte godt rommet.

Foto: Adalheidur Oldeide / NRK

Når det er så varmt kan det vere vanskeleg å få sove, spesielt for barna. Søvnforskar og overlege ved Helse Bergen, Eli Sørensen, har gode tips.

– Det er viktig å prøve å regulere temperaturen i rommet. Det kan du gjere ved å ha gardiner trekt føre vinduene, slik at sola ikkje varmar opp tak, vegger og møblar. Deretter må du lufte godt før dei skal legge seg, seier Sørensen.

Held deg til vanar

I varmen må ein passe på at barna ikkje har for mykje over seg når dei skal sove.

– Barna treng ikkje noko anna enn ei t-skjorte og bleie om dei treng det. Å berre bruke dynetrekket i staden for heile dyna kan og vere ein god ide, seier eksperten.

– Blir det ikkje for varmt med t-skjorte?

– Nokon liker å ligge utan klede på seg, medan barn liker ofte å ha noko over seg eller på seg. Det med søvn har mykje med vanar å gjere. Er ein vane med å sove med t-skjorte eller pysjamas, så bør ein fortsetje å gjere det, foreslår Sørensen.

– Kan det hjelpe å gjere rommet ekstra mørkt?

– Ein søv best når det er passe lyst i rommet. Mange barn liker å ha nattlys, det synest eg dei kan fortsetje med, men det kan hjelpe å bruke mørke gardiner som ikkje slepper lyset inn, seier Sørensen.

Kjøl ned barna

– Dusje eller bade barnet i litt kaldare vatn før dei skal legge seg kan hjelpe. Vatn gjer kroppen kaldare, seier Sørensen.

Eli Sørensen

SØVNFORSKAR: Eli Sørensen er søvnforskar og overlege i Helse Bergen.

Foto: Ellen Juul Andersen / Den norske legeforening

I tillegg er det viktig at ikkje barna vert dehydrerte.

– Å drikke nok er veldig viktig. Ha drikke lett tilgjengeleg og hugs å gje barna drikke regelmessig, seier søvnforskaren.

Det er også viktig å passe på barna i sola. Om dei vert solbrente eller får for mykje sol på seg, kan det bli endå vanskelegare å sove.

– Det er veldig viktig å bruke solkrem med høg faktor og ta på lette klede på barna, seier Sørensen.

Overtrøytte ungar

– Kva skjer når ungane er overtrøytte?

– Då har ein ikkje sove godt. Om ein ligg om natta og sveittar mykje og frys, så får ein ikkje den kvaliteten på søvnen som ein treng, seier Sørensen.

– Kvifor er det vanskelegare å sovne når ein er overtrøytt?

– Det er vanskelegare å sovne fordi ein streve meir med å prøve å sove. Ofte blir barn hyperaktive når dei er overtrøytte, og då er det vanskelegare å få dei til å lande og sovne igjen, seier Sørensen.

Viktig å ta forholdsreglar

Bente Marthinsen er bestemor til to små barn og er barnepassar, ho synest det som regel har gått greitt å få barnebarna til å sove.

– Det har som regel gått greitt, men det er viktig å ta nokre forholdsreglar. Det er viktig å prøve å gje dei nok drikke og lufte godt på rommet før dei skal leggje seg. Då går det som regel greitt, seier Marthinsen.

Siste video

Distriktsnyheter fra Hordaland og Sogn og Fjordane
Erna Solberg med fremføring av "Nystemten" og Ketil Solvik-Olsen på tuba var en del av den offisielle åpningen av Bergens nye flyplass.
Se hele arbeidet med å fjerne flytedokken fra Foto/redigering: Tim Wassmo