Hopp til innhold

Slakter sex-undervisningen

Sexolog Gro Isachsen mener at seksualundervisningen i norske skoler er så dårlig at den skader nordmenns sexliv.

Gro Isachsen

- BARE NEGATIVT: Sexolog Gro Isachsen mener seksualundervisningen i skolen handler for mye om det negative og vanskelige rundt sex.

Foto: Holm, Morten / SCANPIX

Isachsen vil at norske skoleelever skal lære mer om god sex, ogmener nordmenn kunne vært bedre elskere dersom seksualundervisningen ble endret, skriver Dagbladet.

- Nordmenn er ikke spesielt dårligere elskere, men de er ikke så gode som de kunne ha vært. Dessverre lærer vi fortsatt for lite om den gode sexen og hva som skal til for at vi skal ha det best mulig med hverandre, sier hun.

Hun mener seksualundervisningen i grunnskolen i dag bare omhandler de negative og vanskelige sidene av seksualiteten, som overførbare infeksjoner, prevensjon, abort og overgrep.

Isachsen mener at dagens system som starter sexundervisningen i 6. alderstrinn kommer for sent, og mener den helst bør starte før puberteten.