Fire representantar frå granskingskommisjonen etter Scandinavian Star-ulukka kjem til Bømlo og Rubbestadneset i dag.
Der går dei om bord i M/F Strand for å studere dei enorme skadane etter ferjebrannen i oktober. Målet er å henta kunnskap og erfaring, fortel leiar av granskingskommisjonen, Frank K. Olsen.
– Det er branngruppa i kommisjonen som skal kikke nærare på brannen. Det er ikkje noko spesielt me skal sjå etter. Det er primært for å danne seg eit heilskapleg inntrykk av korleis ein brann i ein lukka stålkonstruksjon utviklar seg.
På oppdrag frå Stortinget
159 menneske omkom då det braut ut brann i bilferja «Scandinavian Star», natt til 7. april 1990. Omstenda rundt brannen og den etterfølgande etterforskinga har vore svært omdiskutert.
Våren 2015 vedtok Stortinget samrøystes å nemna opp ein uavhengig granskingskommisjon. Føremålet deira er å vurdera om tidlegare handsaming av Scandinavian Star-ulukka gir eit korrekt bilete av saka.
I etterkant av ulukka har det kome fram fleire opplysningar om brannen, som til slutt gjorde at Stortinget såg seg nøydde til å setja ned ein eigen granskingskommisjon.
Kan gi viktige svar
Den ferske ferjebrannen på Bømlo gjer at kommisjonen no får ein moglegheit til å sjå nærare på korleis brannar i passasjerferjer utviklar seg.
Det granskarane tek med seg onsdag blir ein del av den endelege rapporten som kommisjonen skal levere frå seg 1. juni neste år.
– Denne informasjonen blir ein del av det samla erfaringsgrunnlaget som kommisjonen har som bakteppe når vi skal konkludere i granskinga vår, seier Olsen.
Sikre på brannårsaka
Politiet etterforskar framleis brannen på MF «Strand», men er no sikre på at det var skjærebrenning av skrogplater som er brannårsaka.
Passasjerferja til Norled var inne til service hjå Los Marine på Rubbestadneset, då brannen braut ut.
NRK får opplyst at det står att fleire avhøyr i saka, for å avdekka om det har skjedd noko aktlaust under reparasjonen.
Blir hogd opp
Samstundes har Norled endeleg bestemt seg for å kondemnera ferja. Det blir for dyrt å reparere MF «Strand», som gjekk i trafikk på sambandet Skjersholmane – Ranavik i Hordaland.
Selskapet ser seg om etter ein erstatning for ferja.
– Før ferja går til opphoggar, vil vi sjå om dei ferjedelane som ikkje er øydelagt av brannen, kan takast ut og nyttast vidare til andre eksisterande ferjer, fortel regionsjef Inge André Utåker i Norled.