Meldingen fra statsminister Erna Solberg (H) til KrF-leder Knut Arild Hareide er bare et av mange Facebook-innlegg fra partiledernes valgkampturneer.
Åpningen av årets valgkamp har vært preget av en mer folkelig tone på sosiale medier enn det vi har sett tidligere, sier valganalytiker Svein Tore Marthinsen.
– Det er et klart trekk ved inngangen til denne valgkampen. Politikerne er mer bevisste på at de må by på seg selv, være personlige og fremstå varme, sier han.
– Sosiale medier spiller en stor rolle. Man vet at den type kommunikasjon når fram til mottakerne, og det virker som at partilederne er klar over det, og de fremstår mer komfortable på sosiale medier enn tidligere.
- Les også:
– Det virker å by på seg selv
Retorikkekspert Kjell Terje Ringdal peker på at det ikke er noe nytt at politikerne byr mer på seg selv før et valg enn ellers, men sier den folkelige fremtoningen på Facebook er spesielt tydelig i årets valgkamp så langt.
– Det er i hvert fall ganske påtakelig. Trenden med å bruke sosiale medier kom som et brak med Barack Obamas valgkamp i 2008. De så hvilken enorm spredningskraft sosiale medier hadde. Siden det har det vært en økning i det å by på seg selv.
– Den politiker som blir bare politiker, tar et marked som er for svakt. Det som viser seg å være en sterk valuta på det politiske området, er å by på seg selv. Det oppfattes som autentisk.
Retorikkforsker Eirik Vatnøy ved Universitetet i Bergen påpeker at selv om politikerne tilsynelatende byr på seg selv, er det virkelige privatlivet fortsatt privat.
– Det er mange politikere som er personlige, men de er ikke private. Vi får bli med "backstage", men det er fortsatt i den politiske sfæren. Vi får ikke bli med inn i den i private sfæren.
- Les også:
Bekrefter mer personlighet
Digitalsjef i Høyre, Christian Laland, bekrefter at de legger opp til en mer personlig tone nå enn tidligere.
– Det er fordi både politikerne og folket har et mer modent forhold til sosiale medier enn tidligere. I tillegg virker det som det er en forventning blant folket at man skal bli bedre kjent med dem man skal stemme på gjennom digitale medier, sier han.
Blar man nedover Ap-leder Jonas Gahr Støres Facebook-side, er de tre innleggene bilder av Støre som omfavner sin kone, vasker opp på en hytte og leker gjemsel i en barnehage.
Kommunikasjonssjef i Arbeiderpartiet, Ingrid Langerud, sier valgkamp alltid har handlet om å møte mennesker og vise sin politikk, og at de nå bruker sosiale medier til å vise det.
Ifølge Langerud styrer Støre sin egen konto stort sett selv, men får råd fra partiets ansatte.
– Det er politikerne som er avsendere, og da må de eie og forme budskapet selv. Det aller viktigste er å finne det personlige med avsenderen, og vise at det er dem som skriver eller legger ut, slik at det ikke er konstruert. Det må være troverdig og ekte, sier hun.