Norske filmar sette kinorekord

Besøkstala for norske kinofilmar auka med 43,5 prosent frå 2017 til 2018. Utanom 2016, er det det einaste året norske filmar har passert tre millionar besøk i nyare tid.

Skjelvet

Norsk film har hatt eit suksessår på kino, og aldri før har marknadsdelen vore så stor.

Foto: Fantefilm/Nordisk Film Distribusjon

Meir enn fjerdeparten av kinogjengarane i 2018 gjekk for å sjå ein norsk film. Det utgjorde meir enn tre millionar kinobesøk.

Det er første gang marknadsdelen har vore over 25 prosent, fortel Guttorm Petterson, administrerande direktør i Film & Kino, til NRK.

Publikum vil ha norske filmar

Den norske storsatsinga «Skjelvet» fekk rekordgode besøkstal i opningshelga og enda på ein andreplass på topplista i 2018.

På tredjeplass finn me den kritikarroste «Den 12. mann», og på fjerdeplass ligg familiefilmen «Månelyst i Flåklypa».

Fem norske filmar er på topp 15-lista.

– Både breie barnefilmar og filmar som er populære og vender seg til ei stor målgruppe, gjer at folk framleis går på kino for å sjå norske filmar, seier Jørgen Stensland, nestleiar i Norsk film og kino.

Abba på topp

«Mamma Mia! Here we go again!» ligg på ein solid førsteplass av dei mest besøkte kinofilmane i 2018, med heile 306.641 fleire besøkande enn fjorårets førsteplass.

Lily James

POPULÆR: På toppen av lista ligg «Mamma Mia! Here we go again». Ti år etter den første filmen svikta ikkje publikummet.

Foto: United International Pictures

PR-sjef Bård Flaen i filmdistributøren UIP er svært nøgd med tala.

– Det var veldig gøy å sjå at Mamma Mia-effekten slo til igjen, ti år etter førre film, seier Flaen.

Han meiner at ein av overraskingane for 2018 var dei gode kinotala på «Mission Impossible: Fallout».

– Me visste at filmen ville bli stor, men filmscenane frå Preikestolen bidrog til eit ekstra løft her heime.

Geografiske forskjellar

Bergen kino, den nest største kinoen i landet, har mista 1,6 prosent av kinogjengarane. Leiinga trur det skuldast den varme sommaren.

Elisabeth Halvorsen, kinodirektør i Bergen kino

KINODIREKTØR: Elisabeth Halvorsen i Bergen kino.

Foto: Ingvild Eide / NRK

Kinodirektør Elisabeth Halvorsen fortel at topplista hos dei er om lag heilt lik som den nasjonale. Med unnatak av «Månelyst i Flåklypa» og komedien «Norske byggeklosser».

– Den gjekk ikkje like godt heim hos vestlendingane som austpå. Eg trur det har litt med forskjellig humor i aust og vest å gjera.

Anders Baasmo Christiansen og Ine Jansen i Norske Byggeklosser

UJAMNT: «Norske byggeklosser» gjorde det godt på Austlandet, men har fått laber mottaking hos vestlendingane.

Foto: 74 Entertainment/Nordisk Film Distribusjon

Norske familiefilmar er ein vinnar

Også Halvorsen er glad for dei gode tala for norsk film.

– Det å ha to norske filmar blant dei tre mest sette, seier litt om populariteten til norsk film.

For 2019 tek ho fram «Amundsen» som ein potensiell norsk publikumsvinnar.

Totalt hadde kinoane i 2018 vel 12 millionar besøkande. Det er ein auke på tre prosent frå året før.