På Hylkje møter me Jørn Sleire. Han pendlar mellom heimen i Lindås og Sandsli i Bergen og står ofte i kø på strekninga Nordhordlandsbrua-Eikåstunnelen-Vågsbotn på E39.
– Løysingane ved tunnelen er dårlege, med rundkøyring i eine enden og lyskryss i andre.
Han er ikkje åleine. Europavegen der ein stadig må stoppa i lyskryss, og der det ikkje er råd å køyra forbi, vert stadig meir trafikkert. I rushtrafikken vert det kø dagleg. Skjer det trafikkuhell kan ein gløyma å nå jobben.
25 000 bilar dagleg
No krev ordførarane i Nordhordland at noko vert gjort. Dei kan ikkje venta på den nye vegen som ifølgje Nasjonal transportplan neppe vil stå ferdig før etter 2030.
Radøy-ordførar Jon Askeland (Sp) er leiar i samferdsleutvalet i Hordaland. Han fryktar større trafikkproblem i nordenden av Bergen enn ein i dag har mot vest over Sotrabrua.
Med nesten 25 000 daglege bilpasseringar gjennom Eikåstunnelen nærmar trafikken seg nivået på Sotrabrua – der trafikken har stått i stampe i årevis.
– Utbygginga av Sotrasambandet startar no. Situasjonen mot nord vil bli verre enn den i dag er mot vest.
- Les også:
– Eg skjønar godt at folk er frustrerte, seier Lindås-ordførar Astrid Aarhus Byrknes (KrF).
– Dette er absolutt ikkje haldbart, seier Austrheim-ordførar Per Lerøy (Ap).
Godtar ikkje 13 nye år
Alle tre ordførarane sit i samferdsleutvalet. I går fekk dei resten av samferdslepolitikarane i fylket med på å be Statens vegvesen innføra strakstiltak for å betra situasjonen.
– Folk i Nordhordland og Bergen Nord ikkje kan venta i minst 13 år på grønt lys.
– Folketalsutviklinga vil gi trafikkvekst. Ei midlertidig løysing hastar.
– Dette gjeld beredskap, liv og helse. Det er strekningar her der blålysetatane ikkje kjem seg forbi når det er kø.
Grethe Vikane er avdelingsdirektør i Statens vegvesen.
– Vi vil sjå på om det er mogleg å vurdera tiltak som får vekk dagens flaskehalsar.
Manglar strakspengar
Stortinget har sett av 200 millionar kroner til oppstart av den nye firefeltsvegen ein gong rundt 2029, men ikkje til strakstiltak
– Våre rammer er det som ligg til langsiktige tiltak i Nasjonal Transportplan.
Medan gjennomgangstrafikken vert hindra av lysregulering, slit lokalbefolkninga på Hylkje og Haukås med å komma seg inn på europavegen. Seinast i går måtte Lindås-ordføraren stå på bremsepedalen då ein medtrafikant var lei av å venta.
– Det vart ei nestenulukke.
Evy Schrøder Nilsen kallar det ein skandale om den nye firefeltsvegen først er ferdig i 2030.
– Det er tragisk. I 2030 ligg eg under torva.