Hordaland fylke har vedteke at alle dei 17 fylkesvegferjene skal drivast elektrisk innan 2020.
Meirkostnaden med å drifte dei elektriske ferjene er for 2020 rekna til å bli 241 millionar kronar. I tillegg skal det investerast for over 600 millionar i kaianlegg og ladestasjonar.
Men på sju av ferjestrekningane vil ferjene framleis gå på vanleg drivstoff når 1. januar kjem.
Seks av dei er nemd av prosjektleiar Rune Haugsdal i eit notat til politikarane i Vestland. Direktør i Skyss, Målfrid Vik Sønstabø, opplyser at endå eit samband har vorte forseinka etter notatet vart sendt.
Innanfor overgangsperioden
Årsaka til forseinkinga i overgangen til elektrisk drift er manglande ferdigstilling frå nettselskapa og manglande klargjering og montering av ladestruktur, ifølgje sakspapiret frå Haugsdal.
Retningslinene i kontrakten gjer at det ikkje vil bli miljøsanksjonar fyrste halvåret, men målet har likevel vore å ha alt på plass til starten av 2020.
NRK har vore i kontakt med prosjektleiar og komande fylkesrådmann Rune Haugsdal for kommentar, han viser til Skyss-direktør Målfrid Vik Sønstabø.
Sønstabø seier at dei i kontrakten har lagt opp til ein overgangsperiode på seks månadar. I den perioden har operatøren lov å køyra utan eldrift.
– Akkurat desse forseinkingane ser me på som mindre forseinkingar, og dei vil heller ikkje påverka tilbodet til kunden.
Sønstabø seier at alle sambanda vil ha eldrift i løpet av dei tre fyrste kvartala i 2020. Ho trur ikkje det er fare for ytterlegare forseinkingar.
Ho meiner overgangen til elektrisk drift er viktig.
– Det er viktig for å nå målet me har sett om å redusera utsleppa frå ferjetrafikken i fylket.
– Me er fyrst ute
Marthe Hammer (SV) er nestleiar i utval for samferdsel og mobilitet i nye Vestland, og i samferdsleutvalet i Hordaland Fylkeskommune.
Ho seier at Hordaland har vore fyrst ute med å gjennomføra strenge krav til nullutslepp. I 2015 ville eit samrøystes samferdsleutval fasa ut dieselferjene i fylket.
– Me har gått opp løypa. Både med leverandørane for å få bygd desse ferjene, med nettselskapa og når det gjeld korleis ein skal ordna kaiane.
Ho meiner det viktigaste er at dei gjennomfører det.
– Om det berre er snakk om nokre månadar, så meiner eg det er innanfor når ein veit kva for ein jobb det er me gjer med å kutta klimagassutslepp.
Eksplosjon kan skapa forseinkingar
Det er førebels usikkert om eksplosjonen om bord ferja «Ytterøyingen», som skal trafikkere Fjeldbergsambandet, vil skape endå lengre forseinkingar, skriv prosjektleiar Rune Haugsdal i sakspapiret.
Kor lang tid det vil ta å bygge om denne ferja, er ikkje klart enno og Skyss ventar på resultatet frå undersøkingane av ferja.