Hopp til innhold
Bybanen langs bryggen
Illustrasjon: Michael Kloos planning and heritage consultancy

Bybanen i Bergen

Oppsummert

Det er flertall i Bregen bystyre for å legge bybanen til Åsane over Bryggen. Avtalen innebærer at det ikke skal være kjøreledninger over Bryggen, der banen skal ha batteridrift.

  • Ny rapport: Kan spare 7 milliarder kroner på Bybanen til Åsane

    Kostnadene for en bybane til Åsane ligger fast. En kvalitetssikring Holte Consulting har gjort for Vestland fylkeskommune viser at prosjektet vil koste 18,2 milliarder kroner i dagens kroneverdi.

    Samtidig blir det pekt på mulige innsparinger på inntil 7 milliarder:

    * Bygge bybanen fra Bergen sentrum til Åsane terminal og utsette videre utbygging til Vågsbotn. Mulig innsparing: 3,4 mrd kr.

    * Utsette bygging av ny sykkelvei fra Eidsvåg til Vågsbotn. Mulig innsparing: 1,4 mrd. kr.

    * Vurdere løsningen for holdeplass ved Sandviken kirke: Mulig innsparing: 1,2 mrd. kr.

    * Ikke oppgradere sykkelvei Bradbenken - Glass Knag (Sjøgaten), som er under bygging. Mulig innsparing; 0,7 mrd. kr.

    Dermed vil prosjektet ifølge rapporten kunne gjennomføres innenfor den økonomiske rammen i gjeldende Nasjonal transportplan.

    Bybanen til Åsane, illustrasjonar mars 2023
    Foto: Bergen kommune
  • Vil bruka bompengar til utgreiing av bybane i tunnel: – Latterleg frekt

    – Vårt utgangspunkt er at tunnelutgreiinga skal betalast med bompengar, seier finansbyråd Eivind Nævdal-Bolstad (H) til BA.

    Geir Steinar Dale (Ap) meiner det ikkje heng på greip, når byrådet vil ha lågare bompengar.

    Høgres byrådsleiar Christine Meyer (biletet) meiner eit fleirtal i lokalvalet ønska ei ny tunnelutgreiing som har tillit i befolkninga, og at byrådet derfor må gjera jobben ein gong til.

    Thor Haakon Bakke (MDG) meiner valresultatet tvert om viste flertal for Bybanen langs Bryggen, fordi Høgre hadde lova veljarane å godta den traséen.

    – At byens mektigaste person bidrar til å spreia konspirasjonsteoriar, er både grovt og uverdig, hevdar han til BA.

    – Når Meyer først bløffa seg til makta, er det heilt latterleg frekt å misbruka fellesskapets midlar til å betala for konsekvensen av løftebrotet, meiner han.

    Christine Meyer på første dag som byrådsleiar
    Foto: Leif Rune Løland / NRK
  • Vegvesenet: – Tunnelutgreiing skapar usikkerheit for Bybanen

    – Ei tunnelutgreiing skapar usikkerheit om Bybanen til Åsane faktisk er lokalt prioritert. Det styrkar ikkje Bybanen at ein stadig forandrar på konseptet.

    Det seier avdelingsdirektør Tone Oppedal (biletet) i Statens vegvesen til BT.

    Christine Meyer (H) seier det trengst ei ny utgreiing for å sikre legitimitet i bybanesaka.

    Nyutnemnd byutviklingsbyråd Ruth Grung (Ap) er uroa for at Bybanen til Åsane då ikkje kjem med i Nasjonal transportplan som blir vedtatt til våren, og derfor blir kraftig utsett.

    Tone Oppedal
    Foto: Knut Opeide / Knut Opeide
  • Historisk vedtak: Bybanen vil gå over Bryggen i Bergen

    Bybanen til Åsane har skapt hodebry for politikere og innbyggere i Bergen i over ti år. I ettermiddag har flertallet i bystyret bestemt at banen skal gå foran verdensarven Bryggen til Åsane.

    Arbeiderparti- og Venstre-byrådet i Bergen sikret flertall med stemmene fra SV, MDG, KrF, Venstre, to representanter fra Senterpartiet og Rødt.

    Byrådet i Bergen håper på byggestart i 2025. Det avhenger mye av hvor stor del av regningen staten tar. Den nye nasjonale transportplanen kommer neste år.

    Bergen kommune illustrasjon Bybanen Bryggen
    Foto: Bergen kommune
  • Demonstrerer før bystyremøte

    Onsdag skal politikarane i Bergen etter alle solemerke bestemma at Bybanen til Åsane skal gå langsmed Bryggen. Bystyremøtet startar klokka 12 og i forkant er det varsla demonstrasjonar. Like før 11.30 såg det slik ut like ved det gamle rådhuset i Bergen. Blant deltakarane er aktørar frå Bergenslisten og ulike aksjonsgrupper. Det var Industripartiet som tok initiativ til demonstrasjonen.

    demonstrasjon bybane Bergen 31.05.23
    Foto: Linnea Skare Oskarsen / NRK