Over ein periode på fire år tok Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune i mot 550 millionar i sokalla belønningsmiddel for å redusere forureinande biltrafikk i Bergen.
Føresetnaden for statsstøtta var at trafikken i bomringen ikkje skulle auke. Men trafikken i heile bomringen er no større enn for fire år sidan.
Fylkesordførar Tom-Christer Nilsen må konstatere at han og Bergen har brote avtalen med staten.
– Når det gjelder mål av totaltrafikken har me ikkje klart å oppnå det. Me har hatt ei stor befolkningsvekst i bergensområdet og større enn me hadde rekna med. Det gjer at transportbehovet aukar og dermed også trafikken, seier Nilsen.
LES OGSÅ:
|Trafikken har auka gjennom bomringen
Regjering og Storting sette to krav som Bergen kommune og Hordaland fylkeskommune forplikta seg til.
- Biltrafikken inn mot Bergen sentrum skal i rushtida reduserast med fem prosent.
- Den samla biltrafikken i bompengeringen i Bergen skal ikkje auke, sjølv om befolkninga eller talet på arbeidsplassar aukar.
At innbyggjartalet har auka, skal altså ifølgje avtalen ikkje vere grunn nok til avtalebrot.
LES OGSÅ:
– Tiltaka har verka best i sentrum
Trafikken gjennom alle bomstasjonane i Bergen skulle haldast i sjakk, men har i staden auka med 1,6 prosent, ifølgje sluttrapporten fylkeskommunen no har laga om belønningsmidla og effekten av kollektivsatsing og bompengeauke i bergensområdet.
Når det gjelder trafikken inn til bykjernen har fylkesordføraren og Bergen klart å halde avtalen med staten. I den indre bompengeringen er trafikken dei siste fire åra redusert med 5 prosent.
– Me har vore relativt gode på å oppnå det målet. Dei tiltaka me har sett i verk har hatt størst verknad i sentrumskjernen, seier Nilsen.
– Vil det få konsekvensar at ein ikkje har klart å nå begge måla?
– Eg trur ikkje det. Hovudfokuset i belønningsavtalen har vore den indre kjernen i Bergen. Der har me nådd målet ganske godt, seier Nilsen.
LES OGSÅ: