– Dersom det er mogeleg, bør bybaner gå på gatenivå, seier Manuel Paul Teixeira, som leia arbeidet med bybanen i Porto.
Den portugisiske byen har vald ein kombinasjon av dagløysing og tunnelar. I dag deltek Teixeira på Bergen Næringsråd sin bybanedebatt, og Teixeira legg ikkje skjul på kva råd han kjem til å gi bergensarane.
– Tunnelane har vist seg å vera minst fire gongar dyrare å bygga enn trasèar på gateplan, seier han om sine erfaringar frå Porto.
– Tunnel er kortare
I går la fagetaten i Bergen kommune fram eit nytt notat som viser at avstanden til stoppa under bakken gjer at det ikkje er noko å spara tidsmessig mellom sentrum og Åsane på å byggja tunnel.
– Bybanen over Bryggen er no det einaste rasjonelle valet, sa Venstres Julie Andersland.
Ho oppmodar Høgre og Arbeidarpartiet, som båe har tatt klare standpunkt for tunnel, til å tenkja seg om på nytt.
Men Harald Schjelderup (Ap) står fast på at reisetida med tunnel vert kortare for mange - fordi fleirtalet av folk frå Åsane ikkje skal av i sentrum.
– For åsabuene sin del, med mange arbeidsplassar som ligg sør for sentrum, så er tunnelalternativet kortare, seier han.
– Kastar bort moglegheit til byutvikling
Teixeira forstår at politikarane ønskjer tunnel.
– Men ved å byggja tunnel kan ein kasta bort moglegheita til å utvikla byen, seier han.
Schjelderup er ikkje med på premissane for Teixeira si utsegn.
– Vi byggjer jo stort sett i dagen. Denne diskusjonen gjeld Bergen sentrum, og der er det jo stort fleirtal for tunnel både mellom politikarane og bergensarane, seier han.
- LES OGSÅ: