Rønningen mener viktige sponsorer må få en framtredende plass i OL-bakken dersom byen skal klare å vedlikeholde og modernisere anlegget.
Banken er en av hovedsponsorene som gjør det mulig å legge plastdekke i den store Lysgårdsbakken.
SV-politiker Tove Lehre mener imidlertid dette er en kommersiell forurensing av kulturbyen Lillehammer.
- OL lever videre
- Muligheten til å finansiere plastdekket skjer gjennom en sponsortilknytning. Det at vi kan videreføre hoppbakken gjør at vi kan videreføre vår tilknytning til OL-arrangementet. OL-ringene alene gjør ikke det, sier Rønningen.
DnB Nor er en av sponsorene som blant annet gjør det mulig å legge plastdekke i den store Lysgårdsbakken.
Tirsdag sa SV-politiker i Lillehammer, Tove Lehre til NRK at å gi logoer plass som store blikkfang er en kommersiell forurensing av kulturbyen Lillehammer.
- Kommunestyret har solgt sjela si, sier Lehre.
- På rett spor
Petter Rønningen sier at det internasjonale skiforbundet har brukt Norges protester mot en utvikling av skisporten som en pekepinn på om de er på rett veg.
- Dersom Tove Lehre protesterer på noe som gjelder olympiske leker, så har det noe for seg det vi driver med, sier Rønningen.