Mediekuben blir å finne i Hamar OL-amfi og består av fire storskjermer hvor det blant annet blir vist høydepunter fra kampene.
Slik kommer mediekuben til å se ut. (Illustrasjonsfoto: dragons.no)
Veier 4 tonn
Mediekuben finansieres av Norsk Tipping, mens Høyskolen i Hedmark, Fabelaktiv og Interactive Institute er med i et samarbeidsprosjekt knyttet til dette. De skal sørge for å fylle mediekuben med spennende og givende innhold for ishockeyfansen.
Kuben er på veier 4 tonn og har fire skjermer, hver på 140 tommer. Den vil være på plass til hjemmekampen mot Vålerenga 28. oktober.
Daglig leder, Pål Jan Stokke, er stolt over kjøpet. (Foto:Ola Bjørlo Strande/NRK)
Ti år
Sportsklubben har vært opptatt av at dette skulle finansieres utenom de vanlige budsjetter. Nesten i ti år har ildsjeler jobbet for å få mediekuben til OL-amfiet.
- Ved hjelp av Norsk Tipping er drømmen snart en realitet, forteller daglig leder, Pål Jan Stokke.
Målet er at Hamar OL-amfi skal fremstå som et opplevelsessenter, og gi hockeykamper og andre arrangementer en ny dimensjon, skriver Storhamar Dragons hjemmesider.