Det er avisa Østlendingen som tirsdag skriver om den dårlige servicen.
Gjestene måtte selv vekke kokken for å få frokost. (illustrasjonsbilde)
Skriftlig klage
Skogsjefen i Stor-Elvdal kommune, Anders Follstad, var vertskap for Skogselskapet og har klagd på servicen på bygdas eget hotell. Han har sendt skriftlig klage til hotellet og hotelleieren. Han har også klaget på renholdet av rommene.
- Jeg er svært skuffet, og skammer meg litt på stor-elvdølenes vegne. Når vi tar imot gjester må vi gjøre det på en ordentlig måte. Koppangtunet er eneste overnattingsmulighet på Koppang, og derfor naturlig å anbefale når vi får gjester på besøk. Men slik forholdene er nå, vil vi måtte henvise dem til Rendalen eller Åmot, sier Follstad til Østlendingen.
Møkkete bad
Det var første gang at Skogselskapet holdt sitt styremøte i Stor-Elvdal. Administrasjonssekretærer i selskapet, Eldbjørg Merkesdal forteller til Østlendingen at de ikke var fornøyd med oppholdet på Koppangtunet Hotell.
- Det var ganske slumsete. Badet var rett og slett møkkete. Og hotellet har mye å hente på service. Det er ganske utrolig at vi måtte vekke kokken for å få servert frokost. Jeg har aldri tidligere opplevd noe liknende på et hotell i Norge, sier Merkesdal.
Dårlig reklame
Skogbrukssjefen synes dette er dårlig reklame for bygda.
- Jeg håper at de forbedrer seg så vi slipper å få flere slike oppslag i avisa. Når vi inviterer gjester og vil vise fram bygda vår og det vi driver med, så er det helt avgjørende at vi har et overnattingssted å tilby våre gjester som de er fornøyd med, mener skogbrukssjefen.