Alt om:
Turistvert i Expo Hagfors, Gunilla Hilmarsson, har i år fått merke konkurransen med Norge om rally-publikummet. Det er langt færre nordmenn som reiser til Sverige for å se rally i år enn det har vært tidligere, forteller hun.
- Vi kjemper om det samme publikummet, og gjester som har reist til Sverige i flere år, velger Norge, nå som dere har fått en egen runde, sier hun.
Vil samarbeide
Men arrangørene i Norge ønsker ingen konkurranse med svenskene om rally-publikummet. Siw Solberg, bookingansvarlig i "Reiser og Opplevelser", tror mer på samarbeid enn kniving.
- Sammen har vi mulighet til å styrke arrangementene og utfylle hverandre, sier hun.
Når det gjelder kampen om rally-publikummet, mener hun både arrangører på norsk og svensk side må tenke større, og jobbe for å trekke til seg publikummere fra hele europa.
Og med mange publikummere er det store penger å tjene. Bare i rally-byen Hagfors omsettes det for 13, 5 millioner kroner de få dagene VM-runden varer.