NRK Meny
Normal

- Gjøvikbanen må bli betre

130 innstillingar så langt i år. Noko må gjerast, meiner NSB.

NSB Gjøvikbanen får stadig større problem med å halde toga sine i rute. Ein prosent av toga har vorte innstillt i år.

Det siste dømet var i går, da det var straumstans mellom Jaren og Gjøvik i fleire timar.

- Dersom dette blir verre kjem vi til å miste kundar, seier direktør for Gjøvikbanen, Margareth Nordby Kringlid.

- Gammalt og slitt

Nordby Kringlid seier at dei oppfattar strekninga berre blir halde i vedlike i ein viss grad, og at det ikkje er rom for nyinvesteringar.

- Anlegget er gammalt og slitt. Dette har noko med prioriteringar i Jernbaneverket, og ikkje minst ressursmangel. Men det er ei kampsak for oss å få betring, seier ho.

Også mange av pendlarane er frurstrert over at dei ikkje kan stole på at toga på Gjøvikbanen alltid går etter ruta. Det seier Per Arne Hjermann i brukerforeininga på Gjøvikbanen.

- Vi har vore tilfredse lenge, men vi har mistanke om at det blir investert lite i signalanlegg, overgangar og skinnegang, seier Hjermann.

- Må investere 300 millionar

Det er Jernbaneverket som har ansvaret for at det tekniske skal fungere, og banesjef for Gjøvikbanen, Tormod Urdahl, beklagar dei mange uheldige episodene i år.

- Vi har hatt noko meir feil i år enn i fjor, sjølv om det ikkje er ei dramatisk auke.

- Det burde kanskje gått andre vegen?

- Det er eg heilt enig i. Vi har generelt ein gammal infrastruktur, og det er eit stort etterslep både når det gjeld spor og kontaktledningsanlegget.

Han seier at det trengst å investere over 300 millionar kroner på Gjøvikbanen i løpet av dei neste ti åra.

- Det er vanskeleg å løyse dette i løpet av natta, seier banesjef Tormod Urdahl.

SISTE NYTT FRA HEDMARK OG OPPLAND

  • Reiselivspris til Trysil

    Destinasjon Trysil og Trysil Bike Arena har vunnet reiselivsprisen for 2017. Destinasjonen får prisen for sykkelsatsingen i Trysilfjellet som er bygd opp over tre år. Juryen skrev blant annet i sin begrunnelse at anlegget er unikt i Skandinavia og gir en tilrettelagt opplevelse for hele familien.

  • Ingen omkamp om bompenger

    Løten Frp fikk ikke med seg de andre partiene i kommunestyret i Løten i går kveld da de ville ha en omkamp om bompenger på riksveg 3/25. Samferdeslsministeren har uttalt at det er opp til politikerne lokalt om de vil redusere eller fjerne taksten etter at bevilgningene er økt. Flertallet i kommunestyret står på Stortingets vedtak om bompenger også på sidevegene.

  • Rekordmange fullfører i Hedmark

    85 prosent av elevene fullførte videregående opplæring i Hedmark i forrige skoleår. Dette er det høyeste tallet som noensinne er målt for den videregående skolen i Hedmark. Det melder HA. Hedmark er nå blitt et foregangsfylke innen utdanning, sier professor Thomas Nordahl ved Høgskolen i Innlandet.