NSB Gjøvikbanen får stadig større problem med å halde toga sine i rute. Ein prosent av toga har vorte innstillt i år.
Det siste dømet var i går, da det var straumstans mellom Jaren og Gjøvik i fleire timar.
- Dersom dette blir verre kjem vi til å miste kundar, seier direktør for Gjøvikbanen, Margareth Nordby Kringlid.
- Gammalt og slitt
Nordby Kringlid seier at dei oppfattar strekninga berre blir halde i vedlike i ein viss grad, og at det ikkje er rom for nyinvesteringar.
- Anlegget er gammalt og slitt. Dette har noko med prioriteringar i Jernbaneverket, og ikkje minst ressursmangel. Men det er ei kampsak for oss å få betring, seier ho.
Også mange av pendlarane er frurstrert over at dei ikkje kan stole på at toga på Gjøvikbanen alltid går etter ruta. Det seier Per Arne Hjermann i brukerforeininga på Gjøvikbanen.
- Vi har vore tilfredse lenge, men vi har mistanke om at det blir investert lite i signalanlegg, overgangar og skinnegang, seier Hjermann.
- Må investere 300 millionar
Det er Jernbaneverket som har ansvaret for at det tekniske skal fungere, og banesjef for Gjøvikbanen, Tormod Urdahl, beklagar dei mange uheldige episodene i år.
- Vi har hatt noko meir feil i år enn i fjor, sjølv om det ikkje er ei dramatisk auke.
- Det burde kanskje gått andre vegen?
- Det er eg heilt enig i. Vi har generelt ein gammal infrastruktur, og det er eit stort etterslep både når det gjeld spor og kontaktledningsanlegget.
Han seier at det trengst å investere over 300 millionar kroner på Gjøvikbanen i løpet av dei neste ti åra.
- Det er vanskeleg å løyse dette i løpet av natta, seier banesjef Tormod Urdahl.