Twitter-rekord feires med reklame Nett-tjenesten runder 100 millioner aktive brukere, og markerer dette ved å gi annonsører fri tilgang til alle brukernes Twitter-strømmer. Av Inger-Marit Knap Sæby
Samlet inn varme klær via Twitter Twitter ble ikke bare brukt som infokanal i timene og dagene etter 22. juli. Flere mobiliserte for å samle inn klær, sko og tepper til de overlevende ungdommene på Sundvolden hotell. Av Inger-Marit Knap Sæby
Følelsene etter terrorangrepene NRK har fått tilgang til 244 034 meldinger fra Twitter. De viser hvordan følelsene hos folk endret seg i de første døgnene etter oslobombingen og massakren på Utøya. Av Anders Hofseth og Hege Øygaren
Enormt kjendisbehov på Twitter i dagene etter terrorangrepene Mens mange ba om trøst fra høyere makter i timene etter 22. juli-angrepene, brukte flere anledningen til å be favorittkjendisen om å be for dem på Twitter i stedet. Av Inger-Marit Knap Sæby
Da Twitter gikk fra kos til kaos 22. juli-angrepene sjokkerte en hel verden. I dagene som fulgte, satt mange av oss klistret foran TV-en med en PC i fanget. Tilbake står en historisk tidslinje som vitner om hvordan den norske folkesjela endret seg fra time til time på Twitter. Av Inger-Marit Knap Sæby