Problem-tunnelen til nær én milliard er endelig åpen Et skred eller et ras her gjør turen til Finnmark 700 kilometer lengre. I dag er den eneste veien gjennom Nord-Norge blitt litt sikrere. Av Petter Strøm, Rune N. Andreassen og Marit Garfjeld
Tunnelen har fått asfalt, men bilister må vente ett år på åpning Deler av tunnelen gjennom Norges mest rasutsatte fjell i Nord-Troms har fått asfalt. Men prosjektet er kraftig forsinket og åpner ikke før sommeren 2018. Av Amund Trellevik
Millionkrangel om tunnel avgjøres Mandag faller det dom i rettssaka etter at den spanske entreprenøren OSSA fikk sparken, og ikke fikk fullføre jobben med ny tunnelen gjennom fjellet i Sørkjosen på E6. Av Lars Egil Mogård og Linda Pedersen
Skyhøyt krav fra advokatene i tunnelkrangelen Statens vegvesen og den spanske entreprenøren krangler om flere hundre millioner kroner. I tillegg legger advokatene nå inn millionkrav. Av Lars Egil Mogård og Petter Strøm
– Ingeniører som skulle kontrollere arbeidet var redd for egen sikkerhet Statens vegvesen avviste i Nord-Troms tingrett all kritikk fra det spanske entreprenørselskapet OSSA som mistet kontrakten på tunnelbygging i Nord-Troms. Av Lars Egil Mogård
Kraftig skyts i tunnelkrangel – Statens vegvesen har opptrådt avvisende, arrogant og uprofesjonelt i saken om heving av kontrakten om bygging av tunnelen i Sørkjosen, mener advokaten til den spanske entreprenøren som mistet jobben. Av Lars Egil Mogård
Krever 385 millioner etter å ha mistet jobben Det spanske selskapet OSSA krever store summer fra den norske stat, etter at de ble fratatt oppdraget med å bygge Sørkjostunnelen. Av Petter Strøm
Store veiprosjekter rammes av konkurser: – Veivesenet har seg selv å takke De siste årene har det vært mange store konkurser blant utenlandske entreprenører som har fått oppdrag for Statens vegvesen i Nord-Norge. Entreprenørforeningen mener veivesenet kan skylde seg selv. Av Petter Strøm og Lars Egil Mogård
Spansk firma krever 200 millioner etter å ha fått sparken Det spanske entreprenørselskapet OSSA krever rundt 200 millioner kroner fra Statens vegvesen etter at kontrakten om bygging av tunnel gjennom Sørkjosfjellet ble sagt opp. Statens vegvesen på sin side krever rundt 100 millioner kroner av spanjolene. Av Lars Egil Mogård og Marit Eilertsen