Historisk: Det går ikke tog på Sørlandsbanen på 60 timer Passasjerene må ta buss mens det skal byttes skinner, felles trær og skiftes bruer på togstrekningen mellom Stavanger og Drammen. Av Åse Karin Hansen
– Du går stadig med angst for at dyr skal bli påkøyrd Meir enn 150 grunneigarar har gått til retten for at Bane Nor skal fortsette å halde gjerdet langs Sørlandsbanen. Nå møtast partane i Sør-Rogaland tingrett. Av Mari Rollag Evensen og Kjersti Hetland
150 bønder langs Sørlandsbanen saksøker Bane Nor Hvem er ansvarlig for gjerdet langs Sørlandsbanen? Det er det store spørsmålet når grunneierne og Bane Nor møtes i retten til høsten. Av Håkon Jonassen Norheim og Marte Skodje
Lei av å vente på toget: – Det er bare tull! I 30 år har næringstomta i Kragerø ligget ubrukt. Den er båndlagt i tilfelle Sørlandsbanen og Vestfoldbanen skal kobles sammen. Nå vil eierne ha området frigitt. Av Mette Stensholt Schau og Veronica Westrin
Snørekord på Sørlandet Bare ni dager ut i desember er snørekorden for måneden slått på Sørlandet. Akkurat nå ser det heller ikke ut som noen andre steder i landet har mer snø. Av Heidi Ditlefsen, Sander Heggheim, Terje Sellevold, Tom Nicolai Kolstad og Kari Løberg Skår
Sørlandsbanen stengt etter brann i tunnel Sørlandsbanen er stengt mellom Gjerstad og Kristiansand etter en brann i et snøoverbygg natt til søndag. Den vil tidligst åpne mandag morgen. Av Eirik Rognaldsen
Evakuerte beboere får flytte hjem igjen Eksplosjonsfaren er over etter at gassflaskene i et bygg på Vegårshei i Agder hadde sprukket av seg selv. Sørlandsbanen er åpen igjen og evakuerte beboere får flytte hjem. Av Aud Darrud, Leif Dalen, Ola Mjaaland, Eirik Rognaldsen og Ada Drevdal Bjøranger
Togstans i jula rammet 2000 – Go-Ahead lover bedring Togselskapet Go-Ahead har tatt lærdom av hendelsen i romjula. Nå jobber de for at kundene skal få bedre informasjon. Av Erik Wiig Andersen og Heidi Ditlefsen
30 000 flere lastebiler på veiene Godstransport på jernbane er i krise og det må gjøres noe raskt, mener arbeidsgiverforeningen Spekter. Om det ikke skjer, vil antall vogntog på veiene øke kraftig. Av Anne Torhild Nilsen og Kari Løberg Skår