13 bomstasjoner i Kristiansand Det går mot en økning fra fem til 13 bomstasjoner i Kristiansand, og prisen skal kraftig opp. Av Svein Sundsdal og Marianne Jakobsen
Så effektivt har køprising vært Minst et halvt dusin byer i Norge og Europa har høstet erfaringer med tidsdifferensierte bompengetakster. Effekten er svært varierende. Av Eivind Pettersen
Ingen kjører mer bil enn kristiansanderne Kristiansand er Norges bilhovedstad. I ingen andre byer kjører folk så mye bil i forhold til innbyggertall. Nå må det tas grep, mener leder i Naturvernforbundet. Av Aud Refseth og Hilde Skarvøy Gjestland
Mye svevestøv i Kristiansand nå Innholdet av svevestøv i luften i Kristiansand er i disse dager høyere enn vanlig og kan skape problemer for personer med luftveissykdommer. Av Morten Rosenvinge, Eirik Damsgaard og Hilde Skarvøy Gjestland
Mindre trafikk i rushtiden Biltrafikken i Kristiansand har gått ytterligere ned etter endringene av bomprisene i rushtiden. Av Thomas Sommerset
Like mye trafikk som før Totaltrafikken gjennom bomstasjonene i Kristiansand har ikke gått ned siden rushtidsavgiften ble innført i september i fjor. Det viser tall fra Nye Kristiansand Bompengeselskap. Av Morten Rosenvinge og Kjell Pedersen
Her er alternativene til rushtidsavgiften Det finnes flere reelle alternativer til rushtidsavgift i Kristiansand. Det mener eksperter NRK har vært i kontakt med. Å øke parkeringsavgiftene i Kvadraturen er et alternativ som foreslås. Av Nina Eilertsen, Yngve Stiansen, Rebecca Trondsen og Svein Sundsdal