Forvirring rundt nye tollreglar: Fleire betaler dobbelt Ivrig på netthandel frå utanlandske butikkar? Pass på dette for å unngå dobbel moms. Av Caroline Bergli Tolfsen
Carina ble lurt av nettbutikk som driver med «dropshipping» Av Kaja Figenschou, Emma Lorin Havend og Jørgen Pettersen
Unge er mest utsett for nettsvindel: Nora (23) har blitt lurt fleire gonger Over éin av fire nordmenn har blitt svindla på nett – og andelen er størst blant unge. Av Aleksander Nordengen Brevig, Line Fosser Vogt og Ruth Barsten
Her er det registrert hundrevis av bedrifter – Forbrukertilsynet får ikke tak i eierne I mange måneder har Sigrid ventet på pengene sine. Nå er hun i ferd med å gi opp, og advarer andre mot å gjøre samme feil som henne. Av Malin Nygård Solberg
Har ventet på pengene sine i åtte måneder: – Føler meg skikkelig lurt Siw Annichen Lundquist sendte en vare i retur, men har ikke fått pengene sine tilbake. Nettbutikken har fått nytt navn, og skylder på de gamle eierne. Av Malin Nygård Solberg
Europeisk forbrukernettverk advarer mot å bruke Klarna Nettverket Forbruker Europa mener Klarna gjør det vanskelig for forbrukere å få pengene tilbake dersom det oppstår problemer med kjøpet. Klarna avviser kritikken. Av Kristine Hirsti
Legekontor tek ulovleg betalt: – Reglane er krystallklare Ei rekkje legesenter tek betaling for å kommunisere med pasientane. Stikk strid med lova, meiner Helsedirektoratet. Av Erik Wiig Andersen
Politi og banker ruster opp mot nettsvindel: – Et gigantisk bankran Svindlernes metoder blir stadig mer troverdige. Økokrim mener innsatsen mot svindel må skrus opp og jobber nå med å få til et bedragerisenter. Av Ina Marie Sigurdsen, Kristin Olsen og Håvard Raustøl