Ida var nær fatal flyulykke – flyr Norges tøffeste flyrute Det er svært sjeldent at det skjer store ulykker i norsk luftfart. Ida Torsteinsen har vært nær ulykken, men valgte til tross å fly på Norges tøffeste flyrute. Av Anita Føleide og Kristian Sønvisen Bye
– Høres ut som en spøk at Helse Nord ber gravide «planlegge» fødselen sin Samtidig som statsministrer Erna Solberg sier at luftambulansetjenesten i Nord-Norge er normalisert, ber Helse Nord gravide «planlegge» fødselen sin. Av Sidsel Vik
Halvparten av luftambulansepilotene i Alta har sluttet På en måned har sju av de femten pilotene ved luftambulansebasen i Alta sluttet. – Hvis ikke konflikten løser seg, vil flere gå, advarer en av pilotene. Av NTB
Widerøe overrasket over FlyViking-avvikling FlyViking overlevde kun ni måneder. Det overrasker deres største konkurrent, men ekspertene mener flyselskapet var dødsdømt fra starten av. Av Adrian Dahl Johansen, Rune Nordgård Andreassen og Ole Marius Rørstad
Flere nordnorske krasjlandinger Nordnorske flyselskap har flere ganger opplevd økonomiske krasj-landinger. I dag kom meldinga om at FlyViking gir opp. I 2008 ble Kato Air lagt ned. I 1993 gikk flyselskapet Norving konkurs. Av Lars Egil Mogård
Ikke alle var fornøyd med nye Widerøe-ruter Innbyggerne i Hasvik mister mulighet til å komme seg til sykehus om morgenen med innføring av Widerøes nye ruter. Av Kristian Sønvisen Bye og Stian Strøm
I harnisk over nye flyruter: – En Oslo-tur vil ta to dager De nye flyrutene setter Finnmark tilbake til 70-tallet. Det er den klare meldinga fra ni kommuner i Finnmark som har sagt hva de mener om Widerøes nye flyruteopplegg. Av Jan Harald Tomassen og Sidsel Vik
Turbulens mellom Widerøe og staten – skylder på hverandre om svakere flytilbud Ny rutetabell i Finnmark har skapt sinne og reaksjoner. Widerøe og staten mener motparten har skyld i feilnavigeringen av nye flytider, men åpner nå opp for å se på løsninger. Av Bente H Johansen og Stian Strøm
Derfor blir flyrutene endret De nye flyrutene i Finnmark har skapt sterk misnøye. Nå forklarer Widerøe hvorfor det må bli slik. Av Sidsel Vik og Jan Harald Tomassen