Tror små «sjøbusser» vil erstatte gangbroer i byene Såkalte «sjøbusser» kan erstatte mange gangbroer i byene. Teknologien er i full utvikling, og det skal være så enkelt som å trykke på en knapp, så er ikke vann en hindring lengre. Av Kjartan Trana, Ingrid Lindgaard Stranden og Bent Lindsetmo
Utslippsfrie hurtigbåter: – Det nærmeste vi kommer science fiction Verdens aller første utslippsfrie hurtigbåt tar form. Når den står på vannet vil Norge være først til å erstatte en skikkelig klimaversting. Av Ingrid Lindgaard Stranden, Eivind Aabakken og Magnhild Øwre
Her er fjordens svar på Tesla Landets kraftigste elferjer vil innen året er omme stå klare til å trafikkere i Trondheimsfjorden. Når ladetårnene er oppe vil strøm tilsvarende kapasiteten hos én Tesla overføres til ferjene per minutt. Av Ingrid Lindgaard Stranden
Jubler over millioner til ny kai Rissa kommune har fått 5,5 millioner til ny hurtigbåtkai. Anløpet kan bli viktig for å knytte Rissa sterkere sammen med den nye framtidige kampflybasen på Ørland. Av Ingrid Lindgaard Stranden
Ny hurtigbåtkai ødelagt av uvær Det er full stopp i hurtigbåttrafikken til og fra Lensvik i Sør-Trøndelag fordi kaia er skadet. Av Ole Johan Ramfjord
Uværsskadet kai åpner tidligst mandag Hurtigbåtkaia i Vanvikan blir trolig stengt til neste uke. Av Ole Johan Ramfjord og Rita Kleven
Fylkeskommunen snur etter klagestorm Knallharde trebenker og manglende mulighet til å kjøpe kioskvarer satte sinnene i kok hos flere brukere av den nye hurtigbåtterminalen i Trondheim. Nå gir Sør-Trøndelag fylkeskommune etter for presset fra pendlerne. Av Aksel Faanes Persson og Tine Nilsen
Hurtigbåt gjenopptar rute til Sør-Gjæslingan – FosenNamsos Sjø har fått forsikringer om at kaia på Sør-Gjæslingan er trygg. Derfor vil hurtigbåten igjen gå til fiskeværet fra i morgen, forteller rederisjef Arild Hoff. Av Rita Kleven
Tok tilbake kontrakten Fosen Namsos Sjø skal allikevel drive hurtigbåtsambandene i Trondheimsfjorden. I går signerte de kontrakt verdt 1,3 milliarder kroner. Av Ingrid Lindgaard Stranden