Bane Nor: – Har busser i beredskap på Østfoldbanen mandag morgen Bane Nor stoler på at signalene på Ski stasjon vil gå riktig vei når pendlertogene settes på Østfoldbanen mandag morgen. Men helt sikre er de ikke. Av Lars Håkon Pedersen
Gigantisk steinfjell skulle bli bærekraftig bydel – kan ende som idrettsbane Steinmassene som er tatt ut av langtunnelen på Follobanen skulle brukes til en helt ny bydel i Oslo. Men ingen vet når den kommer. Av Lars Håkon Pedersen
Vurderer billigløsning for Østfoldbanen Etter at samferdselsministeren avviste å bruke 60 milliarder på Østfoldbanen, skal Jernbanedirektoratet utrede en løsning uten dobbeltspor hele veien. Av Lars Håkon Pedersen og Per Øyvind Fange
Avviser å bruke 60 milliarder på Østfoldbanen Samferdselsministeren avviser kontant å bruke over 60 milliarder på å bygge et ekstra spor på Østfoldbanen mellom Moss og Halden. Av Lars Håkon Pedersen
Enda et prishopp for dobbeltspor på Østfoldbanen Jernbanedirektoratet fikk i oppdrag å finne steder å spare penger på bygging av nye Østfoldbanen. Tilbake kom et anslag som er ti milliarder kroner høyere. Av Lars Håkon Pedersen og Per Øyvind Fange
Bruker 380 millioner på mobilnett i tunnelen på Follobanen Om tre år skal tusenvis av togpassasjerer fraktes på den nye Follobanen hver dag. De får verdens beste mobilnett, lover Bane Nor. Av Lars Håkon Pedersen
– Der kommer boremaskinene ut av fjellet I dag var det gjennomslag for Nordens lengste togtunnel da tunnelboremaskinene «Anna» og «Magda» spiste seg gjennom siste bit av Follobanens fjell i Ski. Av Nina Didriksen
Dobbelt gjennomslag på Follobanen To tunnelboremaskiner slo seg tirsdag gjennom fjellet på Follobanen. Jernbanetunnelen blir Nordens lengste. Av Lena Gundersby Gravdal og Emilie Christin Hellberg Saksæther
Vernet kulturminne synker på grunn av Follobanen Saxegaarden i Middelalderparken synker på grunn av utbyggingen av Follobanen. Leietakerne har fått to uker på å flytte ut. Av Caroline Tolfsen og Rushda Syed