Krever gransking av bompengene i Oslo Bilistene i Oslo øst betaler langt mer bompenger enn folk på vestkanten. Det kan være ulovlig, mener Groruddalen Miljøforum. Av Olav Juven
Vil tredoble prisen i bomringen:– Ingen grunn til å kjøpe fossilbil lenger Forslaget vil gjelde de som kjøper ny bensin- eller dieselbil. – Ingen grunn til å kjøpe fossilbil lenger, sier Oslos klimadirektør. Av Olav Juven
Nå øker bompengene igjen – dette ble de brukt til i 2023 1. januar blir det dyrere å kjøre bil i Oslo nok en gang. Det meste går til kollektivtransport. Av Olav Juven
Enda dyrere å kjøre bil i Oslo – nytt prishopp i bomringene ved nyttår I snitt blir regningen 15 prosent dyrere. Økningen kommer på toppen av et kraftig bompengehopp også i fjor høst. Av Olav Juven
Elbilrabatten i bomringen kan bli skrotet Regjeringen vurderer å fjerne elbilrabatten i storbyene. Å kaste klimapolitikken under bussen, raser Elbilforeningen. Av Olav Juven og Jenny Dahl Bakken
Viken stanser omstridt E18-prosjekt Politikerne i Viken trekker lånegarantien for ny E18 i Bærum. – En slik handling skaper usikkerhet, sier samferdselsminister Knut Arild Hareide. Av Lars Håkon Pedersen, Olav Juven og Nina Didriksen
Ny E18: Vil koste bilistene mer i bompenger enn hele Norge betaler på et år For drøyt fire kilometer motorvei i Bærum må bilistene ut med 17 milliarder kroner bare i bompenger. Det er seks milliarder mer enn tidligere presentert. Av Olav Juven
Ny E18: Over hundre kroner fra Sandvika til Oslo Og jo flere elbiler det blir, jo mer bompenger må de andre betale for å kjøre ny E18 vest for Oslo. Av Olav Juven, Fouad Acharki og Intisaar Ali
Bommet kraftig på bomprisene: 400 millioner mindre i inntekter Det ligger an til 400 millioner mindre i bompengeinntekter i år enn hva som var forventet på forhånd. Nå kan store kollektivsatsinger og veiutbygging stå i fare. Av Emilie Louise Solberg og Line Tomter