Åpningsside i nettradioen.
Nettradioen ble lansert på ettersommeren 2000 og ble straks Norges mest populære nettradio. En Gallup-undersøkelse fra oktober 2000 viser at NRK er landets best besøkte nettradio.
Velg design
Vi tilbyr ti radiokanaler og ni design-valg i en spesiallaget applikasjon. Det betyr at du kan skifte utseende på radiospilleren etter personlig smak eller humør.
I tillegg finnes to ekstrakanaler hvor NRK ukentlig overfører lyd og video fra spesialarrangementer som ellers ikke hadde fått plass på NRKs sendeskjema. Eksempler på det er pressekonferanser, konserter og møter av stor allmenn interesse.
Uavbrutt sport
På nettet sender vi også sportsarrangementer og fotballkamper uavbrutt av Dagsnytt og andre rikssendinger, og fotballoppgjør som bare sendes i enkelte distriktssendinger.
"Sweet Sixteen" designvalg
Daglig har NRK Nettradio mellom 13 og 21 000 lyttere. Sport og musikk er blant de mest populære temaene. Enkelte dager har lyttertallet vært over 50 000.
Når det koker
Det er særlig ved store sportsarrangementer og ved store nyhetshendelser at NRK nettradio setter rekorder. Eksempler er Sydney-OL, VM i Lahti, Orderud-saken og angrepet på World Trade Center i New York.
"Hot" designvalg
Spesialdesignet
NRK Nettradio er formgitt av designbyrået Orgdot i Oslo.
Tilbakemeldingene fra publikum er overveldende positive, selv om enkelte har hatt problemer med formatet og navigasjonen. - En del av de kommentarer vi har fått vil vi ta hensyn til ved den videre utvikling og utvidelse av nettradioen, sier redaktør Are Nundal i NRK.no.
Hvis du har spørsmål om NRK Nettradio kan du sende dem til Info@nrk.no.