Verst: Reality TV - her representert ved deltagerene i Paradise Hotel - kom dårligst ut. Tiårets verste nyvinning, var dommen fra britiske forbrukere.
Nest verst: Facebook og andre nettsammfunn ble kåra til den nest verste nyvinninga, noe som slett ikke gjenspeiles i antall brukere.
Fjerde verst: Twitter kom heller ikke godt ut - bare tre nyvinninger rangeres som verre enn nettstedet som har lært verden at det som ikke kan kommuniseres på mindre enn 140 tegn ikke trenger å kommuniseres i det hele tatt.
Sjette verst: Rushtidsavgift er ikke særlig populært i Storbritannia - tiårets sjette verste nyvinning.
Tiende verst: Britene setter ikke pris på sykkelutlånsystemet sitt - bysykler kaprer siste plassen på den negative topp ti-lista.
Best: Bredbånd til folket har vært populært - britene har kåra det til tiårets viktigste nyvinning.
Nest best: Netthandel har forenkla britenes liv nok til å bli kåra til tiårets nest viktigste nyvinning.
Tredje best: Google kom kanskje på banen før 2000, likevel er søkegiganten nummer tre på topplista.
Femte best: Tida der man venta i spenning på å se om bildene fra festen ble bra er over, og britene takker digitalkameraet for hjelpa ved å gi det en femteplass på topplista.
Niende best: Man kan nok diskutere om billigfly er en nyvinning eller et resultat av tilbud og etterspørsel - britene har uansett kåre det til tiårets niende beste nyvinning.