Hopp til innhold

Syng og bli sett

I dag og to dager fremover er det Marked for Musikk i Larvik. Her er det muligheter for både å se og bli sett.

Honningbarrna

Honningbarn stod tidligere i dag på scenen på Sliperiet i Larvik.

Foto: Hans Petter Reppe / NRK

Det er fjerde gangen denne musikkfestivalen arrangeres. Nytt av året er et samarbeid med Ungdommens kulturmønstring.

– Denne festivalen finnes fordi det er behov for gode og profesjonelle musikkproduksjoner for barn og unge, sier Natasha Peevor-Johnson som er kvinnen bak arrangementet.

Festivalen er til for en rekke målgrupper som Den kulturelle skolesekken, rikskonsertene, festivaler, biblioteker, kulturhus og litteraturhus.

–Det er folk her som sitter og leter etter gode produksjoner for fylket sitt, og det er folk fra festivaler som ser etter produksjoner til neste års festivaler.

Ulikt fokus

Det er et stort spenn fra Honningbarna med sin punkrock til mer rolige forestillinger som passer bedre for barnehagebarn.

Natasha Peevor-Johnson

Natasha Peevor-Johnson er damen som startet det hele. Nå går festivalen på fjerde året.

Foto: Hans Petter Reppe / NRK

–Vi har 21 produksjoner fordelt på disse dagene. I dag er det fokus på barnehager og videregående skoler. I morgen er det barne – og ungdomsskolen og litt videregående som står i fokus.

Så langt det er mulig ønsker Peevor-Johnson seg barnepublikum som er direkte rettet mot målgruppen artisten eller bandet retter seg mot.

– Artistene får utfoldet seg på den måten de ønsker mot den aktuelle målgruppen. Det er fint når artistene kan justere målgruppen sin etter hva publikum mener.