Marked for musikk går av stabelen i Larvik denne uka. Fra hele landet har det strømmet på med ansatte i kommuner, skoler, barnehager og andre steder der de har en gymsal som skal fylles.
Her kan de som har noe å by på vise seg fram for kundene i en intens speed-date-arena. Det synges, spilles og danses over en lav sko i hver krik og krok av den gamle fabrikkbygningen ved Farriselva.
Spør et barn
70 artister viser seg fram i hele 25 forestillinger. Det er de voksne i salen som skal bestille, men de er henvist bakover i rekkene. For hvem vet best hva barn liker? Jo, det er selvsagt barna.
Så alle visningene har barn med i publikum og hvis man vil, kan man spørre et barn om råd. Du kan rett og slett leie et barn og få ekspertråd underveis.
Denne tirsdagen er det forestillinger for de minste som står på menyen. I løpet av de neste tre dagene blir de eldre og eldre. Her er det nemlig noe for alle mellom 0 og 18 år.
Kårer verdens beste musikk
Marked for musikk er i regi av Vestfold fylkeskommune og Larvik kommune og arrangeres hvert år og er et tilbud til hele landet.
Men neste år blir det internasjonalt også. Da skal Marked for musikk være vertskap for EU-prosjektet The Young Audience Music Session (YAM Session), og da skal de også kåre hva som er verdens beste musikkproduksjon for barn og unge.