«One World Trade Center» dominerer bybiletet av New York og Manhattan. Bygget har også fått det symbolske tilnamnet «Freedom Tower», eller «Fridomstårnet», på norsk.
Rett ved sida av «Ground Zero», der dei to tvillingtårna ei gong stod, har det nye tårnet reist seg 541 meter opp i vêret. Prislappen er på 3,8 milliardar dollar, eller 25,7 milliardar kroner, og tårnet er det høgaste bygget på jordas vestlege halvkule.
– Skylinen er fullboren
Sett utanfrå har tårnet lenge sett ferdig ut, men det er først no at innsida er klar til å takast i bruk. I dag flytta dei første tilsette i forlagsfirmaet Conde Nast inn på sine nye kontor i tårnet, og i løpet av veka skal ytterlegare 170 tilsette flytte inn.
- LES OGSÅ:
– New York sin skyline er på ny fullboren, seier leiaren for New York sitt havnevesen, Patrick Foye, som står som eigar av grunnen.
Når heile tårnet står klart, så er planen å bruke dei tre øvste etasjane som utsiktstårn for turistar og andre som ønskjer å sjå byen ovanfrå.
Frå nedre del av Manhattan vil ein kunne få utsikt til Fridomsgudinna, New Jersey, Brooklyn, også vil ein kunne sjå langt nordover på Manhattan. Det er også planlagd å opne ein restaurant oppe i tårnet.
(Saka held fram under videoen)
– Ekstra sikkert
Foye sa også u dag at bygningen er den sikraste kontorbygningen i heile den vestlege verd.
Byggets entreprenørar har gått langt utover dei krav som vanlegvis vert stilte til bygningar i New York og har mellom anna nytta seg av stålforsterka betong i bygginga av «One World Trade Center».
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Det er gjort fleire tiltak mot eventuelle nye terrorangrep eller andre kriser. Heisane som går opp og ned i bygninga er lokalisert midt i bygningsmassen, det er eigne branntrapper for brannmenn, i kvar etasje er det trygge rom der tilsette kan samle seg i krisetilfelle og det er bygd ekstra breie trapper.
På staden der dei to tvillingtårna stod, er det no bygd to minnesmerke, i form av to fontener.
I tillegg er det bygd eit museum, teikna av det norske arkitektfirmaet Snøhetta, og snart vil det også står klart ein stor stasjon som skal knyte saman t-banesystemet og Path-toget som går mellom New York og nabostaten New Jersey.
Tårnet vil først vere i full bruk i løpet av 2015.