Omsetningen økte med 5 milliarder kroner fra året før og endte på 81,64 milliarder kroner. Så godt som hele økningen kom i dagligvarekjeden REMA 1000. Det er også REMA som står for brorparten av omsetningen, rundt sju av ti kroner som flyter inn i Reitan-systemet kommer herfra.
– Med en butikkomsetning på 49,7 milliarder og vekst på 7,6 prosent for REMA 1000 totalt, ville mange vært fornøyd. Det er også vi, men bare en veldig kort stund. Vi skal videre fremover, sier administrerende direktør i kjeden, Ole Robert Reitan.
Driftsresultatet for gruppen endte på 2,9 milliarder kroner, drøyt 100 millioner lavere enn året før.
Før skatt er overskuddet svekket med 220 millioner fra året før. Toppsjef Odd Reitan er likevel fornøyd med det selskapet har oppnådd.
– Effektive strukturer og god systemdrift gir oss enorm kraft i et krevende marked. I 2014 investerte vi i våre medarbeidere ved å gjennomføre ulike kunnskaps- og kulturbyggende aktiviteter, sier han.