I Trøndelag snakker folk om den ukjente personen som daglig rykker inn annonser med kreative tekster i Trønder-Avisa.

Skrevet med klar, trøndersk dialekt har annonsene kommet på trykk under feltet "Til salgs" hver dag etter nyttår.

«Damer! Ska vi klin? Billett merket: "Deinn æ forlot"», er bare en av mange utgaver som er rykket inn uten avsender.

Vet du hvem den ukjente annonseskribenten er? Diskuter nederst i artikkelen!

Sjå! Det står ein bil med lysan på utom her! Billett merket: "Ferr sein"

Ukjent avsender i Trønder-Avisa

Innrømmer reklamekampanje

– Det er et mysterium for oss også, men det er ikke vi som står bak, sa Harald Hustad, som er salgssjef i T-A, til NRK tidligere i dag.

Et par timer etter første intervju går han med på å avsløre mer.

– Det er en kunde som står bak, og dette er en ren reklamekampanje som går over 14 dager, innrømmer Hustad like før klokken 13.

Men han vil fortsatt ikke gå ut med navnet på firmaet som har pønsket ut stuntet.

Avisa har fått mye oppmerksomhet på grunn av annonsene, og NRK har også fått flere e-poster fra lesere som lurer på "hva som skjer i Trønder-Avisa"

«Det er like morsomt hver morgen å åpne avisa og bla rett til "Til salgs"-annonsene for å lese dagens vri, men hva er det for noe», spør en leser, som forteller at praten går blant vennene om hvem som står bak spøken.

Hør! Det e fæst utti gangen! Billett merket: "Her bli det liv"»

Ukjent annonseskribent i Trønder-Avisa

Slenger seg på "Møjkets hejje"-trenden

Firmaet som skriver de kreative annonsene i Trønder-Avisa er ikke alene om å skape nysgjerrighet rundt mystiske bakmenn.

Bjarte Bjørkum, bedre kjent som "Møjkets hejje", har nå over 7000 fans på Facebook, etter at han i fjor herjet med sine kryptiske meldinger i rubrikkannonser i lokalaviser.

(Artikkelen fotsetter under lydinnslaget)


Bjørkum stod til slutt fram i oktober som mannen bak de rare annonsene, og nå blir det kanskje bok av stuntet.

– Jeg gjorde det bare først og fremst for å finne en kanal der "Møjkets hejje" kunne boltre seg litt, fordi jeg gjerne ville lage bok med ham, har Bjørkum tidligere forklart til NRK.

Dersom vi skal tro salgssjef Hustad er det bare et tidsspørsmål før vi får vite hvem som skriver de mystiske annonsene i T-A.

– I løpet av neste uke vil det nok komme fram hvem som står bak.