Hopp til innhold

Glede på Lerkendal over ny hovedsponsor

Rosenborg er fornøyde etter å ha sikret seg ny hovedsponsor. Avtalen er verdt ti millioner kroner.

Bilder fra pressekonferanse

Den nye avtalen ble presentert onsdag.

– Vi er veldig glade og stolte over at vi har en ny hovedsamarbeidspartner på plass nå, sju måneder før avtalen med Rema går ut, sier Tove Moe Dyrhaug, daglig leder i Rosenborg til NRK.

Onsdag ble det klart at SpareBank 1 SMN skal overta som ny hovedsponsor for RBK.

– Vi håper at vi kan bidra gjennom det vi har, økonomi, til at vi får en klubb som blir seriemester og cupmester. Helst hvert år framover, sier konsernsjef Finn Haugan i SpareBank1 SMN.

Han forteller at avtalen er på cirka 10 millioner kroner, pluss moms. Den gjelder i fem år fra nyttår.

– En sterk merkevare

Finn Haugan sier at banken ønsker å knytte seg nærmere til Rosenborg.

– Vi har vært partner i ganske mange år og kjenner Rosenborg godt, vi opplever RBK som en profesjonell klubb som har en veldig sterk merkevare der vi driver omfattende og stor bankvirksomhet.

Han sier at banken har brukt ganske mye penger på klubben tidligere, og at de er sikre på å få igjen for merkostnaden gjennom større eksponering.

Satsing på barn og unge

Haugan forteller at deler av avtalen er øremerket barn og ungdom.

– Det er en ganske stor barne- og ungdomssatsing inkludert i denne avtalen. Så RBK fotballskole og et opplegg vi kaller vi kaller supportet, hvor vi frakter barn til Lerkendal via MOT-camp på Skistua, er en viktig del av det hele.

Konsernsjefen sier den nye avtalen ikke skal gå på bekostning av breddeidretten.

– For oss ville det vært helt meningsløst. Breddesatsingen vil kanskje få enda mer stimuli av at vi også har blitt en såpass markant sponsor av et elitelag. Vi kommer til å bruke mye av de fondsmidlene vi har på breddeidrett, sier Finn Haugan i SpareBank1 Midt-Norge.