Hopp til innhold

Tok kundeservicen til nye høyder

Da den gamle Forden til Victor Valderaune var ferdig reparert på verkstedet, kom verksmesteren selv og hentet kunden. I fly.

Victor Valderaune og Jon Petter Husby

Victor Valderaune (t.v.) ble hentet av verksmester Jon Petter Husby i sistnevntes mikrofly.

Foto: Privat

– Jeg må si de strekker seg langt for kundene, sier Victor Valderaune fra Namsos i Nord-Trøndelag om Brede Servicestasjon i Snåsa.

LES: Bruker falske bilder av fornøyde kunder

Samme mekaniker siden 1987

Ford Sierra

Denne Sierraen fra 1987 har blitt mekket på av samme mann siden den var ny.

Foto: Privat
Kundeservice til nye høyder

Ikke bare gikk turen raskere, men utsikten var også vakrere, sier den fornøyde verkstedkunden.

Foto: Privat

Da Valderaune arvet svigerfars gamle Ford Sierra fra 1987, "arvet" han også bilmekanikeren som har pusset på bilen siden den var ny - selv om verkstedet ligger ni mil unna Namsos.

Denne gangen trengte bilen en ordentlig overhaling, og verkstedet måtte bruke en del tid på jobben. Onsdag kunne verksmester Jon Petter Husby fortelle at bilen var ferdig og lurte på om kunden ville bli hentet.

– Siden jeg kjenner til Husby fra flymiljøet her, skjønte jeg at det var bare å komme seg til Namsos lufthavn, ler Valderaune.

– Har ikke flydd kunder før

Der ble han hentet av verksmesteren i et såkalt mikrofly. En biltur fra Namsos til Snåsa tar en og en halv time, mens en flytur normalt tar 20 minutter.

– Litt motvind gjorde at det tok 30 minutter istedet for 20, men hva gjør vel det på en flytur i finvær og over vakker natur, sier Valderaune.

Verksmesteren selv sier til NRK at han riktignok har brukt flyet til å hente bildeler noen ganger, men dette er første gang han henter en kunde.

– Men siden jeg vet at han også flyr mikrofly, syntes jeg det var litt artig å ta en Namsostur i finværet, sier Husby.

Og gammelbil'n? Den er ifølge den fornøyde kunden som ny.