Odd fikk mye kjeft på sine egne Facebook-sider i går. Folk var sinte fordi nettløsningen ikke fungerte ved billettkjøp. Ikke så rart, for klubben hadde det samme problemet ved forrige hjemmekamp. I går ble det lange billettkøer og folk rakk ikke å kjøpe billett før kampen startet.
Odd-direktør Einar Håndlykken svarer slik når NRK spør om billettproblemene.
– Først og fremst er vi glad for at vi slo Stabæk i an artig kamp. Så er det jo artig at så mange som 6500 kom på kampen. Mot Molde hadde vi 6200. Det er en kraftig bedring fra i fjor. Men vi har hatt problemer med nettløsningen vår, noe folk har reagert på.
– Hva slags reaksjoner har dere fått?
– Jeg synes du tar hardt i hvis du sier det har vært mange negative reaksjoner, men det er ikke hyggelig at folk ikke får kjøpt billett, sier Håndlykken.
Fikk kjeft på Facebook
Det ligger ennå sinte innlegg på Odds Facebook-side. Flere hadde planlagt å se kampen, men ga opp. Blant annet en mann som ville ta med hele familien på kamp.
– Nå har vi heldigvis løst problemet. Det satt mange og jobbet for å finne en løsning på det. Vår oppfordring til neste kamp er å kjøpe billetter i god tid på forhånd. Dessuten er nettbillettene 50 kroner billigere.
At det er lange køer for å komme inn på Odds hjemmekamper er ikke hverdagskost, innrømmer Håndlykken.
– Når det kommer 6500 som vil inn samtidig, må det bli kø. For oss er det et problem, men samtidig litt hyggelig også, humrer Håndlykken.